Avatar billede toejla Nybegynder
22. november 2005 - 20:38 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

manglende forbindelse til internet

Jeg har opsat et mindre wireless netværk med 9 HP maskiner, de 8 maskiner køre fint men den sidste har ikke forbindelse til internettet. Forbindelsen til router er ok, hvor den får tildelt ip-adresse etc. Men ingen forbindelse vidre ud.
Hilsen TL
Avatar billede toejla Nybegynder
22. november 2005 - 20:41 #1
Jeg glemte spørgsmålet, hvor mangler jeg at sætte et kryds el.lign.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. november 2005 - 20:44 #2
kan du pinge din gateway/router?
Avatar billede toejla Nybegynder
22. november 2005 - 20:51 #3
det er jeg ikke sikker på, men jeg mener at jeg har gjort det også fra den maskine. men jeg kan desværre ikke se efter nu da maskinerne står på skolen.
Avatar billede strych9 Praktikant
22. november 2005 - 20:54 #4
ok
det er ret kritisk at vide, for hvis den kan, så tror jeg ikke du skal koncentrere dig så meget om computeren. Så er det routeren du skal kigge på.
Avatar billede toejla Nybegynder
22. november 2005 - 21:09 #5
ok jeg prøver straks i morgen tidlig.
Avatar billede toejla Nybegynder
23. november 2005 - 13:33 #6
jeg kan ikke pinge til gateway fra pceren!
Avatar billede strych9 Praktikant
23. november 2005 - 15:24 #7
Du skal sikre dig at computer er på samme subnet som gateway.
Er du i stand til at pinge til 127.0.0.1 på computeren?
Avatar billede toejla Nybegynder
23. november 2005 - 15:30 #8
Jeg vil prøve om jeg kan pinge den nævnte ip, og se efter om det er samme subnet, men det mener jeg altså at det er.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. november 2005 - 15:59 #9
ok
hvis den er så prøv også lige at gå ind i egenskaberne for netkortet og så sæt link speed og duplex manuelt på den. Ligenu står den sikkert på auto og det kan fejle.
Så sæt den til 100 mbit full duplex eller hvad dit netværk nu kører med.
Avatar billede toejla Nybegynder
23. november 2005 - 16:23 #10
Det prøver jeg. Tak
Avatar billede toejla Nybegynder
24. november 2005 - 10:11 #11
hej igen
jeg kan ikke finde det nævnte sted med egenskaber for netkortet, jeg har forsøgt på egenskaber for intel(R) PRO/wireless men ikke fundt noget der hedder link speed og dublex. Jeg kan godt pinge 127.0.0.1 uden problemer. På wireless/router køre jeg med Mac filter, men jeg har prøvet at slå det fra uden hel, Jeg har også prøvet med almindeligt LAN, jeg der er heller ikke forbindelse.
Avatar billede toejla Nybegynder
30. november 2005 - 15:59 #12
Jeg har en USB wireless (topcom) som fint kan anvendes, men når jeg bruger det der er i pc-eren går det galt.
Avatar billede toejla Nybegynder
03. februar 2009 - 10:19 #13
svf