Avatar billede fizz Nybegynder
22. november 2005 - 19:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Detect windows-key-press

hvordan finder man ud af om der bliver trykket på windows knappen selvom ens program ikke er aktivt ?
Avatar billede driis Nybegynder
22. november 2005 - 20:27 #1
Du skal nok ned i noget Windows API.

Hvis du vil vide om den er nede eller ej, mens en bestemt funktion i dit program kører, kan du bruge GetAsyncKeyState

Hvis du vil have besked når den trykkes ned, kan du muligvis lave den til en hotkey med RegisterHotKey. Ellers skal du ud i en system-wide keyboard hook.
Avatar billede fizz Nybegynder
07. marts 2006 - 22:11 #2
hm