Avatar billede 2c Nybegynder
19. november 2005 - 10:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

key i schema

Hej,

Jeg har et schema til en xml fil, hvori jeg har defineret nogen regler.

Hvis jeg nu har dette xml doc,
<root>
<e1>
  <e2 a1="x"/>
  <e2 a1="y"/>
</e1>
<e1>
  <e2 a1="x"/>
</e1>
</root>

hvordan definerer jeg så en key, så den første e1 kan validerer, men den anden giver en fejl?
Altså, så der i hver e1 kun må være en værdi af a1.
Den værdi a1 har, må godt være den samme på tværs af e1 elementerne.
Avatar billede 2c Nybegynder
19. november 2005 - 10:57 #1
Jeg skal bruge det til at holde styr på rss feeds.
e1 kunne f.eks. være avis navn, som måske politiken.dk. a1 kunne så være en kategori, som f.eks. sport. Sport må så gerne gå igen på tværs af aviser, men der må kun være en sport i hver avis. så:

<Avis>
<navn>politiken</navn>
  <e2 a1="sport">
    <e3 a2 = "fodbold">
      <url></url>
    </e3>
  </e2>
  <e2 a1="y"/>
</Avis>
Avatar billede 2c Nybegynder
19. november 2005 - 10:59 #2
det blev vist lidt rodet det oven over. Men det jeg vil: Definere en key, så et under element er unikt for et element, men ikke for hele dokumentet. Jeg håber det er forståeligt :-)
Avatar billede 2c Nybegynder
09. november 2009 - 23:05 #3
Lukker. Gammelt glemt spg.