Avatar billede leif Seniormester
13. november 2005 - 22:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Out of Office

Hej,

Kan jeg på en eller anden måde på server level, deny at der sendes Out of office til visse adresser ?

Fra
Leif
Avatar billede karstenv Nybegynder
14. november 2005 - 09:35 #1
Du kan deny at der sendes mails og dermed også OOO beskeder til en mail add. det er enten eller.
Avatar billede jogii Nybegynder
14. november 2005 - 11:07 #2
I Server - Configuration dokumenter kan du under "SMTP"-fanebladet angive den slags. Men det er kun administratorer der kan det. Og det rammer ikke kun OOO-genereret mail. Det er basalt set det som Karsten siger :-)
Avatar billede leif Seniormester
20. november 2005 - 15:50 #3
Oki ! Takker ! Må se om jeg kan lave en eller anden fusk så der ikke sendes OOO evt. konfigurere deres OOO første gang for folk.
Avatar billede karstenv Nybegynder
21. november 2005 - 08:27 #4
Der kan laves en løsning i R6.5x da man der kan kører en agent på vejne af andre, den skal laves i Lotus scrpit så den kan kalde de classer, men jeg er ikke en der kan script'e men vi har en løsning her hvor hotline kan sætte en OOO for folk der har glemt det og er tager på ferie eller lign. så der findes en løsning men, som du rigtig nok skriver så er det meget tæt på at være fusk.
Avatar billede jogii Nybegynder
21. november 2005 - 12:39 #5
Hvad er det helt konkret der er problemet? Ved redigeringen af OOO-data kan man angive hvem der ikke skal modtage OOO-beskeder for den enkelte agent. Men det gælder for den enkelte bruger, dvs. at man så skulle ind og rette alle kørende OOO-data til. En anden ting er jo at OOO-agenten kun sender 1 (een) besked per afsender, lige meget hvor mange beskeder der er modtaget for pågældende afsender.

Hvis man vil sikre sig at alle OOO-agent-data indeholder en liste over adresser, som ikke skal trigge en OOO-mail, så kan det gøres via en agent som man placerer i f.eks. Adressebogen, som redigerer alle OOO-agent-data i alle postkasser for alle brugere og tilføjer de ønskede data.