Avatar billede rasta123 Nybegynder
12. november 2005 - 22:39 Der er 5 kommentarer

log på hd over internettet

Hej

Jeg vil gerne til at købe en hd til at sætte på mit netværk. Er der nogen der kan anbefale en god hd til en fornuftig pris?

Jeg vil gerne kunne hente mine billeder på laptop, når jeg er undervejs.. Er det muligt at konfigurere nogle af dem til FTP så jeg med en ftpklient kan logge på min netværkshd og hente mine filer?

Eller hvordan kunne man ellers gøre det?

Håber i kan hjælpe mig..
Avatar billede lysemose Nybegynder
13. november 2005 - 14:57 #1
Du kan søge på edbpriser under harddiske --> avanceret --> Ethernet

så får du et par muligheder blandt andet
Iomega http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=80731

det ville være et ok valg

lysemose
Avatar billede rasta123 Nybegynder
13. november 2005 - 17:22 #2
Jo tak.. det virker ogsaa til at være en fornuftig hd.. Men det vigtigste er, at den skal være en god netværks server.. Jeg har selv været inde på edbpriser.dk, men jeg kan ikke nogen steder læse mig frem til, om nogle af dem understøtter ftp.. Eller om alle gør som standard..

Og hvis det ikke er muligt, er der nogen der kan foreslå, hvordan man ellers kan sætte det op, sådan at når jeg er undervejs med min organizer, så kan jeg altid lige hoppe på min hd og downloade et billede..

Kan det gøres med alm. netværk, fordi man plejer ikke at kunne, når man ikke er på LAN
Avatar billede lysemose Nybegynder
13. november 2005 - 19:13 #3
Du kan altid sætte en lille pc op, som fungerer som ftp server (linux/win)

Jeg ved ikke selv hvordan det fungere med en hd tilsluttet netværket, om man kan tilgå den via ftp!!

lysemose
Avatar billede lysemose Nybegynder
13. november 2005 - 19:14 #4
ok, den hd kan ikke bruges via. ftp
Det nemmeste ville nok være at sætte en ftp-server op
Avatar billede rasta123 Nybegynder
13. november 2005 - 22:45 #5
ja.. men grunden til at jeg ville købe en netværkshd var pga. at så ville jeg være fri for at have en stationær computer til at stå og brøle hele tiden..

Men er det muligt over TCP/IP networking at få tilgang til hd'en, hvis man sætter routeren rigtigt op? Kan det passe, at de netværksservere på hd'erne er så primitive?