Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2005 - 01:26 Der er 3 kommentarer

login funktion med php/mysql

Hej

Jeg har netop lavet et et fungerende login i flash (som henter data fra en database via php & mysql). Som det er nu, så bliver man sendt videre til en bestemt frame hvis username og pass er rigtigt.

Mit ønske er dog at lave login-funktionen på den måde at hver enkelt bruger kan få adgang til hvert sit lukkede område på sitet.

Sag på en anden måde: Hvert username(id) skal tildeles deres eget område på sitet.

Men hvordan gør man dette? Håber nogen kan hjælpe??
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2005 - 01:27 #1
Script i 1. frame:

stop();
userinput.restrict="a-zA-Z0-9";
passinput.restrict="a-zA-Z0-9";
Selection.setFocus(userinput);
status="Enter your information and submit";
this.onEnterFrame = function () {
    if(_root.checklog == 1){
        _root.gotoAndStop(2);
    }
    if(_root.checklog == 2){
        _root.gotoAndStop(3);
    }
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2005 - 01:28 #2
script på submit-knap:

on (release, keyPress "<Enter>") {
    if (user != "" && pass != "") {
        status = "Begin Login Process - Wait...";
        loadVariablesNum("newlogin.php", 0, "POST");
    }
Avatar billede jepsen83 Nybegynder
08. november 2005 - 01:30 #3
php-dokumentet:

<?
$user=$_POST['user'];
$pass=$_POST['pass'];

if ($user && $pass){
    mysql_pconnect("mysql.yourhost.com","yourusername","yourpassword") or die ("didn't connect to mysql");
    mysql_select_db("yourdatabase") or die ("no database");

$query = "SELECT * FROM yourtable WHERE username = '$user' AND userpassword = '$pass'";
$result = mysql_query( $query ) or die ("didn't query");

$num = mysql_num_rows( $result );
if ($num == 1){
    print "status=You're in&checklog=1";
    } else {
    print "status=Sorry, but your user name and password did not match a user name/password combination in our database.  Usernames and passwords are entered in from a different file.  Thank you for visiting test login script!!&checklog=2";
}

?>