Avatar billede lunasdatter Nybegynder
29. oktober 2005 - 21:56 Der er 7 kommentarer

Hvad er PHP's "register_globals = off"

Hej eksperten..
Jeg har en topliste på min HP - den har fungeret lige indtil min webhost flyttede serveren her til DK.. men nu virker den slet ikke :-(
Her er svar fra min webhost på hvorfor det ikke virker ..
Jeg må jo beklageligvis afsløre at det skyldes PHP's "register_globals = off" - den har tidligere ved en fejl stået til on.

Der kræver for så vidt ikke det store at ændre, men jeg kan ikke selv hjælpe. Aner intet om hvad forskellen er, kun at = on er usikkert :(

Jeg vil ærligt indrømme at jeg er totalt ude på herrens mark .. Så inden jeg sletter min topliste vil jeg da lige høre om der er en venlig sjæl der kan forklare mig hvad det betyder.. og hvad der evt kan gøres ved det...
På forhånd tak...
Lunasdatter
Avatar billede leif Seniormester
29. oktober 2005 - 21:58 #1
Forskellen er at nu skal du hente variabler med $_GET["navn"]
Avatar billede jaw Nybegynder
29. oktober 2005 - 21:58 #2
Register_globals gør, at du ikke kan bruge globale variabler som $variabel, men skal bruge $_POST, $_GET og $_SESSION.

Du kan læse her hvad det er, og hvad det gør: http://dk.php.net/register_globals
Avatar billede lunasdatter Nybegynder
29. oktober 2005 - 22:35 #3
Tak til Leif og Jaw.
Jeg har lige været inde på min PhpMyAmin for at se hvordan der ser ud derinde.. Det lader ikke til at det er der jeg skal lede efter de ting I beskriver.. Så nu vil jeg forsøge at se om min webhost kan fixe det for mig.. for helt ærligt så fatter jeg ikke en meter af det ;-))))
Lunasdatter
Avatar billede leif Seniormester
29. oktober 2005 - 22:39 #4
Din webhost kan sikkert lave det mod afregning.

Det er svært at sige noget mere konkret når du ikke skriver nogen fejl meddelelser eller noget.
Avatar billede jaw Nybegynder
29. oktober 2005 - 22:53 #5
Du skal simpelthen bare sætte dig ned, og rette al din kode for det vi har skrevet ovenfor. Evt. lige nøjes med en enkelt test-fil :)
Avatar billede showsource Seniormester
30. oktober 2005 - 09:03 #6
Hvis du kan bruge .htaccess, kan det måske klares med flg.

php_value register_globals On

i en .htaccess

Og ellers, så kik her:
http://azero.dk/support/programmering/php/register-globals/
Avatar billede lunasdatter Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:05 #7
Tak skal I ha for al jeres hjælp.. jeg har siddet og kigget på koder ingen steder står der $variabel - puha det er jo ligesom russisk for mig, så det bliver nok sådan at jeg kommer til at slette min topliste.. da jeg fik lavet den toplist var det en anden der lavede den for mig.. vedkommende laver ikke de ting mere :-(
Lunasdatter