Avatar billede jimjimjam Nybegynder
24. oktober 2005 - 11:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overvejelser mht. uddannelse! Findes der ikke en anden vej?

Hej Tweak:)

Jeg sidder her og ved ikke om jeg skal ha nedern på eller ej! -
Jeg er pt. under uddannelse som It Supporter / Pc frontline supporter ( Kan ik bestemme mig) - Jeg er dog begyndt at tvivle på min faglige kunnen.

Jeg har tidligere droppet ud af htx med et lorte gennemsnit. Derefter tog jeg det samme grundforløb som jeg har gang i nu! Dog var vores lære slet ikke engageret, og kunne bidrage noget godt til vores undervisning! Han mente heller ikke jeg kunne bestå grundforløbet, ved at flytte "væk" fra problemet som han sagde (Analog og digital teknik). Dette gjorde jeg dog, og kom ud med 9 i digital og 8 i analog teknik.
Men jeg tog springet og flyttede hjemmefra for at starte på EUC Midt i Viborg.
Jeg er så heldig jeg allerede har fået en læreplads (Arbejder hos et data firma, som vil ansætte mig som elev)

Dog er jeg brændt fast i den del vi har gang i nu. Vi skal læse det såkaldte cisco, som kun foregår på engelsk, og jeg synes det er så PISSE svært, og er derfor ved at opgi en smule! (Man skal bestå)

Det jeg gerne vil er at få mig en uddannelse og bare komme væk fra skolen, så jeg kan komme ud og arbejde i virksomheden, jeg er i nu!

Kan man ik på en måde blive selvfaglært (Kender jeg en der er).
Jeg ville gerne være i vores PC-Produktion eller RMA afdeling! Dog skal jeg jo bruge en uddannelse når jeg kommer længere frem i livet!

Håber i kan komme med jeres synspunkter og ideér!

Hilsen HyBBe :)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
24. oktober 2005 - 11:46 #1
Sorry :) Hej exp sku der ha stået i starten..
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. oktober 2005 - 12:17 #2
Derer ingen lette veje. Læs denne artikel, der kan drejes måd andre emner end sikkerhed

http://www.eksperten.dk/artikler/489
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:35 #3
Jeg vil nødvendigvis heller ikke gå en let vej!

Kan man gøre sig selv selfaglært? Hvad kræver det?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2005 - 15:30 #4
Du skal absolut gå efter en uddannelse. Og gerne længere og med en ordentlig
portion teori.

Arbejdsløsheden blandt autodidakte er høj.

Hvis du vil have en fremtid i IT branchen bliver du også nødt til at lære
engelsk så du kan læse det flydende.

Det kan godt være surt. Men det er en investering i fremtiden.
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
04. november 2005 - 09:14 #5
Jeg er kommet vidre i Cisco nu, og er bestået kap 1 - 2 - 3 -4 med et gennemsnit på over 70% Så det er okay :)
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
04. november 2005 - 09:14 #6
!