Avatar billede dennis04 Nybegynder
20. oktober 2005 - 14:49 Der er 1 kommentar

Anbefaling af stativ til JVC Videokamera MiniDV GR-D225EX

Jeg går lidt og overvejer at købe mig et stativ til mit video kamera, så jeg kan få lidt mere rolige billeder. Og så ville jeg da lige høre om der er nogen som evt. kan befale et billigt og godt stativ.
Højde er ikke det vigtigste. Bare gerne et omkring 1m og 40 cm, er helt fint.

På forhånd mange tak.
Avatar billede ove.c Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:54 #1
Du siger - Lidt mere rolige billeder -når jeg læser det så bogstaveligt er det fordi du måske kunne klare dig med et etbensstrativ - det er nemt at flytte rundt med ikke den store justeringer - et trebenet er selvfølgeligt det optimale man gennemgående er det sådan at de billige og lette ikke hjælper meget mere end et eet bensstativ - det der er vigtigt hvis du skal f. eks lave en vipe  så bliver det let sådan noget hak - hak for videohovedet der skal bruges til at dreje cameraet til højre ellere op og ned i de billige udgaver ikke er eget bevent - de fleste kameraer du ser hos fotohandleren er fotostativer - altså til stilbilleder.
En anden løsning er et skulderstativ - jeg har et culmann - jeg bruger det nu ikke til skulderen men sætter det ned i livremmen - det er slet ikke en dårlig løsning - den fylder lidt og vejer ikke meget