Avatar billede over-load Nybegynder
17. oktober 2005 - 23:28 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Process.Start lukkes ved Process.end?

Jeg har et program, jeg vil have til at åbne en given side, Google.dk.
Process.Start("Explorer.exe", "http://www.Google.dk")

Hvis jeg ønsker at lukke, dette vindue igen, er der så en måde dette kan gøres på?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2005 - 23:31 #1
Process.Start returnerer en Process som du kan kalde Kill på
Avatar billede over-load Nybegynder
17. oktober 2005 - 23:38 #2
Er ikke helt med, hvordan gøres dette?
Avatar billede over-load Nybegynder
17. oktober 2005 - 23:39 #3
Kill("Explorer.exe")?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2005 - 23:41 #4
Dim p As process = Process.Start("Explorer.exe", "http://www.Google.dk")
' gør noget
p.Kill
Avatar billede over-load Nybegynder
18. oktober 2005 - 00:18 #5
dette kan jeg ikke få til at virke. Får følgende fejl-meddelse:

An unhandled exception of type 'System.InvalidOperationException' occurred in system.dll

Additional information: Anmodningen kan ikke behandles, fordi processen er afsluttet.
Avatar billede over-load Nybegynder
18. oktober 2005 - 00:19 #6
Dim p As Process = Process.Start("Explorer.exe", "http://www.Google.dk")

    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

    End Sub

    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        p.Start()
    End Sub

    Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        p.Kill()
    End Sub
Avatar billede over-load Nybegynder
18. oktober 2005 - 01:27 #7
Hvis det er tvetydigt, hvad jeg har sagt, så kan jeg ikke få det du siger til at give mening, og virke. Og Koden er sådan som jeg antog det skulle gøres
Avatar billede over-load Nybegynder
18. oktober 2005 - 12:12 #8
Dim p As Process
    Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        p = Process.Start("Notepad.exe")
    End Sub
    Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        p = Process.Start("Notepad.exe")
    End Sub
    Private Sub Button2_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button2.Click
        Try
            p.Kill()
        Catch ex As Exception
            MsgBox(ex.Message)
        End Try
    End Sub

Denne kode virker, men hvis jeg kalder explorer.exe og en given hjemmeside i den, virke dette ikke. er der nogen løsning på dette?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2005 - 12:34 #9
hvad sker der ved kill ?

exception ?

ingenting ?
Avatar billede over-load Nybegynder
18. oktober 2005 - 13:21 #10
Anmodningen kan ikke behandles, fordi processen er afsluttet.
Avatar billede over-load Nybegynder
18. oktober 2005 - 13:22 #11
exception: "Anmodningen kan ikke behandles, fordi processen er afsluttet.". Lige lidt for hurtig med alt s
Avatar billede over-load Nybegynder
18. oktober 2005 - 19:43 #12
Var det, det du efterlyste?
Avatar billede over-load Nybegynder
26. oktober 2005 - 17:59 #13
antager der ikke var nogen der havde svaret på mit spm, så jeg lukker blot