Avatar billede bx Nybegynder
17. oktober 2005 - 12:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Importering af XML fil via API

Hej.

Jeg ønsker en programmør der kan lave kode for nedenstående scenarie.

Jeg er total grøn indenfor API, XML og ASP så derfor bær over med mig hvis nedenstående er volapyk.

Jeg planlægger at lave en en webshop på dandomain.dk. Derfra kan jeg automatisk generere en fil: order-eksport.xml

Denne fil vil jeg gerne importere ind i et faktura kartotek i e-conomic.dk som er et online regnskabssystem.

I e-conomic.dk kan man få et tillægsmodul kaldet: API

Her er et uddrag fra et dokument som jeg fik fra dem:

Formål
Formålet med API'et er at muliggøre udveksling af data mellem e-conomic-regnskaber og andre systemer.

Forudsætninger
API'et repræsenterer grundlæggende et XML-interface til en række kartoteker i e-conomic. Brugen heraf kræver således kendskab til:

- Grundlæggende e-conomic-terminologi
- Relationelle databaser
- XML

Programmering
API'et modtager kommandoer som POST'ede XML-data med feltnavnet ”xml” til adressen:
https://www.e-conomic.dk/secure/api/api.asp
- og returnerer OK- eller fejlmeddelelser i XML-format.

Er der nogen i første omgang som har styr på hvad der skal ske?
Avatar billede olebole Juniormester
21. oktober 2005 - 02:23 #1
<ole>

Et API er blot et programmerings interface, så alleførst skal du have fat i noget dokumentation over API'et - dets properties og metoder. Derefter kan du forholde dig til, hvad der skal ske  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede bx Nybegynder
06. november 2005 - 16:18 #2
Hejsa!

Undskyld det sene svar. Jeg har fået ændret min opsætning og vil lige omdefinere mit spørgsmål senere.

Mvh, B