Avatar billede mobius6 Juniormester
11. oktober 2005 - 10:44 Der er 15 kommentarer

2x Msn?

Hej jeg har opdteret min MSN til 7 etellerandet, hvilket er fint nok, det fungerer, MEN jeg har nu også en GAMMEL messenger (4.0) liggende og åbenbart logger på uden jeg kan se den, den er ikke at finde i programfiles mappen men den er at finde (sammen med den nye) i Startmenuen (top left corner).

Hvordan kommer jeg af med den, det er ret fustrerende at brugere ser mig som "online" uden jeg har startet MSN.
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. oktober 2005 - 10:45 #1
(top left corner) =  det er jo vrøvl, skulle have været "nederste venstre hjørne"
såry!
Avatar billede udvikler Nybegynder
11. oktober 2005 - 10:50 #2
Tryk på start -> kør -> skriv: msconfig

nu vil du kunne se alle de ting som starter op når du tænder computeren. Find msn 4.0 og slet den fra listen.
Avatar billede christoffero Nybegynder
11. oktober 2005 - 10:58 #3
ja msconfig under fanebladet "statup" :)
Avatar billede logsuppe Nybegynder
11. oktober 2005 - 11:14 #4
eller: Start > Kør > RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. oktober 2005 - 17:06 #5
Ok cool, jeg tror/håber jeg har gjort det rigtigt (er tidligere Mac bruger som hoppede direkte til XP så jeg er ikke skide meget inde i den slags)
anyway jeg havnede i "system configuraion utilities" og der umder "startup" un-checkede jeg msmsgs og MsnMsr (og når jeg nu alligevel var igang uncheckkede jeg ligeledes Acrobat Assistant) MEN der var ingen steder at se msn 4.0 der stod udelukkende forkortelser.  anyway jeg exitede uden restart hvis du nu var helt ved siden af?
Avatar billede mobius6 Juniormester
12. oktober 2005 - 08:11 #6
er der nogen der gider af eller be-kræfte om det er det rigtige sted jeg har pillet?
Avatar billede logsuppe Nybegynder
12. oktober 2005 - 13:17 #7
-aco- > det eneste du fjerner er jo at den ikke starter op mere. den gamle version ligger jo stadig installeret på pc'en. men det gør vel heller ikke noget.

mobius > brug mit tidligere svar hvis du vil have programmet fjernet helt fra computeren.
Avatar billede mobius6 Juniormester
12. oktober 2005 - 15:50 #8
jeg tor vi snakker (jeg gør ihvertfald) om 2 forskellige "steder" i snakker om at skrive det i DOS-tingen ikke sandt. jeg skrev msconfig og så åbnede der et vindue med5 fabeblade det sidste hed "startup" der var listed en række ting som stater deriblandt MSN den er nu unchecket. og det ser ud til at virke efter hensigten.
men hvis jeg skal fjerne den helt som løgsuppe er inde på så er det vel i DOS/cmd
eller hvad?
Avatar billede gnuff Praktikant
12. oktober 2005 - 15:53 #9
Det lyder som om det egentligt er ms messenger du mener.  Den starter op med windows hvis ikke du slår den fra eller sletter den helt, og derfor er du online allerede inden du starter MSN
Avatar billede logsuppe Nybegynder
13. oktober 2005 - 13:20 #10
nej, samme sted som du åbnede msconfig: start > kør...
Avatar billede mobius6 Juniormester
13. oktober 2005 - 15:54 #11
ok cool :-)

logsuppe smid ein svar bitte, så deler i points, jeg går med  ACO's løsning og gemmer din til jeg skal have ryddet op :)

tak for besvarrelserne ;o]
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. oktober 2005 - 16:45 #12
hehe, fedt har lige fundet ud af at jeg har lukket af for den NYE messenger
den gamle (skjulte lever og fungerer i bedste velgående selvom den IKKE står listed i msconfig. FLOT!
Avatar billede mobius6 Juniormester
17. oktober 2005 - 16:12 #13
andre "løsninger"  ?
Avatar billede mobius6 Juniormester
19. oktober 2005 - 18:58 #14
jamen det endte jo godtså, min rigtige messenger er nu fejet af banen og den gamle 4.7 virker stadig i det stjulte.
Avatar billede logsuppe Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:11 #15
Haps!