Avatar billede homeside Nybegynder
04. oktober 2005 - 21:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hjælp- andre personer ikke se den rigtig. Hvad skal jeg gøre

Hej jeg er kommet ud for et "LILLE" problem med min hjemmeside..
Det drejer sig om at jeg har lavet den i 1280 X 1024.....
og nu kan andre personer ikke se den (rigtigt/ordenligt) hvis deres browser kun er sat til eks. 1024 X 768 - 800 X 600 - osv....
Avatar billede hcma Novice
04. oktober 2005 - 21:54 #1
så re-designer du den så den passer til den størrelse du foretrækker.
Har vi mulighed for at se siden ?
Avatar billede homeside Nybegynder
04. oktober 2005 - 22:09 #2
jo det er
www.dj.dkz.dk
Avatar billede olebole Juniormester
05. oktober 2005 - 01:15 #3
<ole>

De, der bruger 'anti-højre-klik' scripts, har sjældent noget at gemme - og så er det rigtig dumt at afskære sig selv fra at få hjælp på den måde

/mvh
</bole>
Avatar billede homeside Nybegynder
05. oktober 2005 - 01:24 #4
Hvad mener du med det ??? Vil du da rippe noget fra den <olebole> ???
Avatar billede hcma Novice
05. oktober 2005 - 02:15 #5
da vi ikke kan hvordan siden er lavet, er det svært at hjælpe :o(
bye bye og godnat
Avatar billede olebole Juniormester
05. oktober 2005 - 02:38 #6
- rippe ...?!??!!! Ikke et eneste tegn, hvis jeg må være fri  :D

Da du ikke vil have, at noget kikker i din kode, må du selv finde udaf, hvordan du løser dit problem.

Dog vil jeg hjælpe dig så meget, at jeg vil fortæle dig, det regnes for rigtig dårlig web-stil at bruge 'anti-højre-klik' scripts. Browseren er brugerens ejendom, som han har købt og betalt for ... dens funktioner kan man ikke tillade sig at gøre indgreb i.
Desuden signallerer man højt og tydeligt, at man intet ved om webkodning, da det kun er absolutte nybegyndere, der bruger den slags scripts. De forhindrer nemlig hverken, at man ser din kode eller kopierer dine billeder.
Både billeder og kode ligger i øvrigt allerede på brugerens HD, så snart han kan se siden i sin browser.

Prøv at søge på ord som 'højreklik' og 'skjul kode' i (D)HTML- og JavaScript-kategorierne. Så vil du se, hvor meget til grin den slags er.
Det er en af de bedste måder at jage brugere væk - og det hjælper ikke en døjt
Avatar billede mrjowns Novice
05. oktober 2005 - 09:23 #7
Lige en kommentar: HELT ENIG, OLEBOLE! ;)
Avatar billede homeside Nybegynder
05. oktober 2005 - 23:58 #8
Ja Ja jeg er nybegynder inden for hjemmesider....(Det er ikke min hjemmeside det er til en ven) (O:
men det var ikke problemet... Når min side er ok med mig så bliver der ikke sat kode på noget af den´s indhold.... (Det samme som at hugge noget software som ikke virker optimalt)... Vil gerne have fixet den side... (O:
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. oktober 2005 - 00:05 #9
Homeside >> Det olebole mener er at hvis han ikke kan se kildekoden på din webside er det svært at rådgive dig hvordan du ændrer den således du får en fremvisnign der passer til alle skærmopløsninger.
Avatar billede homeside Nybegynder
06. oktober 2005 - 13:57 #10
--- Jeg mangler bare en auto detect page builder ---
Avatar billede olebole Juniormester
06. oktober 2005 - 16:26 #11
homeside >> Det fremgår ikke helt tydeligt, hvad det er, du ikke forstår. Læser du overhovedet, hvad folk skriver til dig?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
06. oktober 2005 - 20:17 #12
Homeside >> mener du et JavaScript der kan detecte skærmopløsningen på den bruger der besøger din side?

mvh
Mads
Avatar billede homeside Nybegynder
06. oktober 2005 - 22:47 #13
foxmulder58 - Mads - ja det er lige hvad jeg har brug for (O:
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
07. oktober 2005 - 17:41 #14
her er et script der stiller videre til designs der efter brugerens størrelse, dette gør den blot ved at du har 2 filer hvori du de passende størrelser:

<SCRIPT language="JavaScript">
<!--
if ((screen.width>=1024) && (screen.height>=768))
{
window.location="highres.html";
}
else
{
  window.location="lowres.html";
}
//-->
</SCRIPT>

mvh
Mads
Avatar billede homeside Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:43 #15
kanon Tak... (O:
Avatar billede homeside Nybegynder
08. oktober 2005 - 14:44 #16
>>foxmulder58<< Kan du ikke skrive i svar for at få point...
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. oktober 2005 - 16:27 #17
jo her er mit svar så!  håber du kan bruge det! ;-)

mvh
foxmulder58