Avatar billede nicho Nybegynder
26. september 2005 - 21:03 Der er 2 kommentarer

Bliv logget ordenligt ud?

Hey ;)
Jeg er igang med at lave et community, jeg vil gerne have alle blive logget ordenligt ud, nogle glemmer og logge ud, og trykke bare krydt, men denne sætning skal gøre der åbner sig et popup vindue og lukker sig igen au2matisk ... Så alle blive logget ordenligt ud ..

Hvad er fejlen i denne sætning?

<FRAMESET border=false onbeforeunload="self.window.open('../logud.asp','MLO','left=2000,top=2000,height=10,width=10,resizable=no,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no')">
Avatar billede nicho Nybegynder
26. september 2005 - 21:04 #1
Der kom lige i sammenhæng ;)

<FRAMESET border=false onbeforeunload="self.window.open('../logud.asp','MLO','left=2000,top=2000,height=10,width=10,resizable=no,status=no,toolbar=no,menubar=no,location=no')">
Avatar billede busschou Praktikant
26. september 2005 - 22:26 #2
Tja, der er ingen nem løsning
1) Folk med "hæftige" popup spærrere vil ikke se din popup
2) Folk der ikke har IE vil ikke se din popup da attributen "onbeforeunload" er en IE ting
3) Hvis du benytter sessions og global.asa er du ikke helt sikker på at folk bliver logget ud selvom sessionen timer ud, jvnf min artikkel om global.asa

Hvis du generelt benytter sessions er min lange erfaring herinde fra at bedste løsning som ikke er 110% sikker er at benytte global.asa og være tilfreds med at vente 20min eller hvad som session.timeout nu er sat til før man er logget ud
Alternativ løsning er at lave noget med en lille iframe på 1*1pixel som hele tiden opdaterer sig selv, hvilket dog kræver resourcer