Avatar billede wolan Nybegynder
26. september 2005 - 13:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udtræk attributværdi fra OIOXML med Altova Mapforce

Er nybegynder med Altova Mapforce.

Jeg er igang med at lave et udtræk fra OIOXML til en tekstfil med Altova Mapforce. Programmet spiller rigtig godt. Men når jeg vil trække en værdi (EAN) ud fra schemeID over i et tekstfelt kommer der intet med:

<com:BuyersReferenceID schemeID="EAN">5791234567890</com:BuyersReferenceID>

Hvad gør jeg galt?? Jeg kan næsten ikke tro at Mapforce'n ikke kan trække værdier for attributter ud.....

Håber på hjælp fra garvede Mapforce-brugere.
Avatar billede wolan Nybegynder
26. september 2005 - 14:20 #1
Er kommet selv så langt at det nok har noget med Schema-definitionen der ligger hos OIO.dk

Er der nogen der har erfaringer med den måde hvorpå OIO's Schema er defineret? Der ser ud til at det er delt op på flere sider, og at det sandsynligvis er det, som Mapforcen har problemer med......
Avatar billede wolan Nybegynder
27. september 2005 - 10:47 #2
Kan det virkelig passe at der ikke er andre der bruger Altova Mapforce, har problemer med at udtrække værdier fra felt-attributter??

Hvis programmet ikke kan dette, ser det totalt ubrugeligt ud ifht at mappe XML til andre filer !?
Avatar billede wolan Nybegynder
03. oktober 2005 - 10:20 #3
Så er der en løsning på vej. Det viser sig at være en bug i Mapforce - og Altova bedyrer en rettelse i den nye version......men det er I nok ligeglade med, lol.....
Avatar billede kbodata Nybegynder
04. november 2005 - 13:29 #4
Hej Wolan.
Jeg har forsøgt mig med Altova Mapforce, men er ikke nået så langt. Er i stedet sprunget på Microsoft Biztalk Server 2006 (endelig version frigives 14/11-2005). Den har et væld af konverteringsmuligheder, herunder OIOXML. Kunne det ikke være en løsnng for dig ?

/Kaj
Avatar billede wolan Nybegynder
04. november 2005 - 14:10 #5
Hej Kaj

Det vil jeg da se på. I mellemtiden er Altova dog kommet med en ny release der løser disse problemer. Men jeg vil da lige give Biztalk'en en tjek.