Avatar billede daniel24 Nybegynder
26. september 2005 - 09:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fjerne scrollbare i højre side og i bunden

Lige et simpelt spørgsmål. Hvordan fjerner man scrollbare i højre og i bunden af en hjemmeside. Jeg bruger ikke frames. Med frames kan man gå ind og vælge at der ikke skal være scroll men når der ikke er frames kan man ikke vælge det?

tak for hjælpen

Daniel
Avatar billede busschou Praktikant
26. september 2005 - 09:43 #1
Du kan gå ind og style det fra med style="overflow:hidden"
se evt
http://www.w3schools.com/css/pr_pos_overflow.asp
Avatar billede daniel24 Nybegynder
26. september 2005 - 09:50 #2
skal jeg bare skrive  style="overflow:hidden" ind i min body, kan ikke få det til at virke
Avatar billede busschou Praktikant
26. september 2005 - 10:16 #3
ja det vil jeg mene
Avatar billede busschou Praktikant
26. september 2005 - 10:17 #4
Du skal jo så bare vide at såfremt nogen ser på din side fra en mindre skærm, så "forsvinder" teksten bare ud til siden og i bunden uden der kommer scroll bars
Avatar billede daniel24 Nybegynder
26. september 2005 - 10:25 #5
det funker ikke den siger fejl i koden, kan du ikke lige skrive præcis hvordan jeg skal skrive koden, med tags og det hele, tak
Avatar billede busschou Praktikant
26. september 2005 - 10:27 #6
du burde kunne skrive
<body style="overflow:hidden">
Avatar billede daniel24 Nybegynder
26. september 2005 - 10:32 #7
tak nu virker det
Avatar billede olebole Juniormester
04. oktober 2005 - 17:10 #8
<ole>

Det kunne være spændende at lave en undersøgelser, hvor man vejer antallet af fejl op mod samlet antal ord på w3schools.com ... det ville blive et yderst uskønt resultat. Understøttelses tabellen for 'overflow' er som sædvanlig helt forkert.

Hvis du ikke selv disabler CSS i IE, bør du i øvrigt lægge overflow på html-elementet  ;o)

/mvh
</bole>