Avatar billede elpa Nybegynder
26. september 2005 - 09:26 Der er 4 kommentarer

Håndtering af 2 grafikkort

Hejsa

Jeg har to grafikkort - et onboard og et Matrox. Pga forskellige programmer er jeg nødt til at skifte imellem dem og hvis onboard skal virke, må jeg pille Matrox kortet ud, hvilket jo er noget besværligt. Findes der en smart måde at skifte mellem sådanne to kort på uden at skulle pille kortet ud - måske noget med forskellige hardware profiler?

På forhånd tak :-)
Avatar billede venturer Nybegynder
26. september 2005 - 09:31 #1
Det er typisk afhængigt af dit bundkort. Mange bundkort med on-board grafik deaktiverer dette når du selv sætter et ekstra kort i.
Nogle gange kan denne opførsel dog ændres i BIOS.

Andre gange fungerer det sådan (afhængtigt af driveren) at du kun kan skifte mellem dine grafikkort hvis der har været sat en skærm til da maskinen blev startet op.
Avatar billede elpa Nybegynder
26. september 2005 - 09:47 #2
OK - prøver at checke bios og drivere.
Avatar billede christoffero Nybegynder
26. september 2005 - 09:50 #3
De nyere bundkort er nok desværre lavet så "smart" at den bruger AGP/PCI grafikkortet hvis det er tilgængeligt :-)
Avatar billede elpa Nybegynder
26. september 2005 - 09:54 #4
Det tror jeg, du har ret i. Ikke smart :-( i netop mit tilfælde.