Avatar billede silke4ever Nybegynder
26. september 2005 - 00:30 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilket kort skal jeg anvende?

Hej

Jeg mangler lige noget råd og kyndig vejledning. Jeg har investeret i et digital kamera.

http://www.dpreview.com/news/0507/05072803fuji_s9000zs9500z.asp

Kameraet kan tage billeder i 9 mio pixels, og det kræver jo et kort til kamera, hvor der er noget plads.

Der er to kortlæsere i kameraet. 1 stk CF kortlæser samt 1 XD kortlæser, så er mine spørgsmål:

1) Hvad er bedst at bruge? CF eller XD?
2) Er det forskel på lageringshastigheden og hvor hurtigt det er at overføre fra kamera til computer? Eller det USB kablet der afgør det?
3) Hvor køber jeg det bedste kort til billigste pris. Jeg har kigget på Edbpriser, men det er jo svært at finde ud af, som nybegynder. Jeg kan ikke lige se, hvad jeg skal købe.
4) Hvad synes I ellers om mit kammera? (Behøves ikke at besvares)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. september 2005 - 07:10 #1
Jeg vil mene xd er det hurtigste.
Læs lidt om memorykortene her:
http://www.steves-digicams.com/flash_memory.html

http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=14
Her kan du søge på de forskellige typer kort.
Tjek din manual om du kan bruge CF type 2. Type 2 kortene har en større hukommelse.
Avatar billede weje17 Nybegynder
04. oktober 2005 - 11:14 #2
Ingen tvivl om at jeg ville vælge et STORT Cf kort...

De fåes jo også i Hi speed....

+ at de er billigere ;)

//Weje
Avatar billede silke4ever Nybegynder
05. oktober 2005 - 01:25 #3
Kan det godt passe at et splitternyt kamera kun kan tage CF kort type 1?

Såvidt jeg kan se ud fra manuelen, så kan den kun tage 1.

Hvad skal jeg så vælge XD eller CF?
Avatar billede boxer Nybegynder
05. oktober 2005 - 06:40 #4
Ja, det kan godt passe. Selvom det er et nyt kamera, kan det jo godt være en model der er blevet solgt i længere tid end CFII kortene har eksisteret.

Der er lidt delte meninger om hvilket kort du skal vælge - jeg ville tage XD :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 15:24 #5
Løste vi problemet eller.....