Avatar billede spottie Nybegynder
22. september 2005 - 16:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vedr. login script de rkan oprette mappe og give rettigheder?

Goddag Eksperter

Følgende skal ske hvis det e rmuligt i en batch-fil,
og er til windows 2003 server.

Jeg ville blot høre om nogen vidste om det var muligt og i så fald hvordan man laver et login script der tjekker om en brugers mappe eksistere og hvis den ikke gør skal den oprettes, samtidig med man laver det sådan at man giver rettigheder på den gruppe brugeren er medlem af og andre også i et login script?

Kan man det?

Vh spottie
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 17:06 #1
er det ikke nemmere at oprette bruger mappen ved i active directory users and computers, at markere brugeren, vælge home path og angive den til: \\servernavn\share\%username% så oprettes den hvis den ikke findes (kan gøres med mange brugere ved at markere dem der skal oprettes og vælge properties, og så angive det ovenstående) ps. de rete fil rettigheder tildeles automatisk på den måde ;)
Avatar billede cbm30 Nybegynder
23. september 2005 - 09:43 #2
hej

prøv det her

if not exist \\servernavn\share\%username% goto 20
if exist  \\servernavn\share\%username% goto 10

:10

exit

:20

md \\servernavn\share\%username%

cacls \\servernavn\share\%username% /E /P %username%:den tilladelse du synes

Tilladelser
N  Ingen
R  Læsning
W  Skrivning
C  Ændring (skrivning)
F  Fuld kontrol
Avatar billede spottie Nybegynder
24. september 2005 - 21:20 #3
cbm30...

Takker vil jeg prøve, men kan du måske forklare lidt nærmer eom hvor man kan finde oplysninger om det eller se det i windows eller på microsofts hjemmeside?

spottie
Avatar billede cbm30 Nybegynder
26. september 2005 - 08:18 #4
Jeg ved ikke om du lige kan finde det på MS hjemmeside, men du kan da starte her http://www.computerhope.com/msdos.htm

Der findes mange muligheder, for at lave logon scripts. Jeg har det bedst med dos kommandoer, andre bruger kix, og det er bare at søge på google, for der findes også andre spændende alternativer

claus
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 00:28 #5
brug for mere hjælp ?