Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
20. september 2005 - 11:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Toppteskt og bunntekst i rapporter

Jeg vet at topp tekst og bunntekst i rapporter og på rapportsiden kan la seg opprette.

Når jeg bruker "Rapport wizard" til Access, lager den også andre topptekster / bunntekster jeg ikke har mulighet til å lage når jeg ikke bruker wizard. Er det noen som vet hvordan man lager flere topptekster/bunntekster i rapporter ?
Avatar billede terry Ekspert
20. september 2005 - 12:04 #1
where do these texts come from?
You can just add new text object and set the Control Source

for example =Date() in the control source owuld display the date
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
20. september 2005 - 12:49 #2
De objekter du indsætter i Sidehoved- og Sidefodsektionerne (Pageheader og Pagefooter) vises én gang pr. side i rapporten hhv. øverst og nederst på siden. Hvis du ønsker noget som kun vises på side 1 i rapporten og sidste side i rapporten skal du oprette en Rapporthoved og en Rapportfod sektion:
I designvisning af rapporten vælges Vis -> Rapporthoved /-fod

Løser dét problemet?
Avatar billede mugs Novice
20. september 2005 - 12:53 #3
Når du bruger wizard tilbyder den at oprette f.eks totaler. Dem kan du også selv oprette ved, som terry påpeger, at tage en ubunden tekstboks fra værktøjskassen og indsætte postkilden.
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
20. september 2005 - 13:04 #4
Hei Terry

Nei, det er ikke det jeg mener. Jeg mener at man har følgende:

Report topptekst
Page topptekst
Detail
Page bunntekst
Report bunntekst

I tilegg til disse topptekstene, akn man for eksempel lage en ny toppteskst eller bunntekst some heter "Kategori" om man har en tabell som heter kategori. Altså mere en slags grupperings funksjon en en topptekst / bunntekst, men i rapporten heter det Kategory_topptekst / bunntekst når den lages via en wizard.

Håper dette gav bedre forklaring.
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
20. september 2005 - 13:16 #5
Klik på knappen Sorting and Grouping. Vælg feltet Kategori i rullemenuen. Sæt Group header og Group footer til Yes.
Avatar billede mugs Novice
20. september 2005 - 13:33 #6
Det var en lidt anden snak.
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
20. september 2005 - 14:02 #7
Hei Claesdamlund

Dette var nøyaktig det jeg ønsket !!! Takkr for hjelpen !!

Du må poste et svar dersom du skal få dine poeng !!

/ Bratlie
Avatar billede claesdamlund Nybegynder
20. september 2005 - 14:22 #8
Tak