Avatar billede jokkejensen Novice
15. september 2005 - 09:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

100% height i FF

<!DOCTYPE HTML PUBLIC
"-//W3C//DTD HTML 4.0//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/strict.dtd">
<html style="height: 100%">
    <head>

    </head>
    <body style="height:100%;">
        <form id="frmDefault" method="post" runat="server">
            <table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" height="100%" width="100%">
                <tr style="height: 100%">
                    <td height="100%" valign="top" bgcolor="blue">
                        <div style="height: 100%">
                            &nbsp;
                        </div>
                    </td>
                </tr>
            </table>
        </form>
    </body>
</html>

Hvad skal der lige til for at få cellen til at blive 100% høj i firefox ? Altså den skal fylde hele siden, uafhængigt af indholdet .

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2005 - 10:02 #1
Kig her - måske giver det dig en ide

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Fuld højde simpelt</title>
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta name="keywords" content="roenving,http://www.eksperten.dk/spm/488278">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;margin:0px;padding:0px;}
#banner{position:absolute;height:120px;width:100%;background:yellow;z-index:10;}
#baggrund{position:absolute;width:100%;height:100%;background:white;z-index:0;}
#menubag{position:relative;height:100%;width:175px;float:left;background:blue;}
#newsbag{position:relative;height:100%;width:150px;float:left;background:green;}
#rightbag{position:relative;height:100%;width:175px;float:right;background:red;}
#main{position:absolute;width:100%;height:100%;background:transparent;}
#spacer{height:120px;}
table{border:0px;border-collapse:collapse;}
td{margin:0px;border:0px;padding:0px;text-align:center;}
</style>
</head>
<body>
<div id="banner">Banner</div>
<div id="baggrund">
<div id="rightbag"></div>
<div id="menubag"></div>
<div id="newsbag"></div></div>
<div id="main">
<div id="spacer">Usynligt</div>
<table style="width:100%">
  <tr>
    <td style="width:175px">Menuen</td>
    <td style="width:150px">News</td>
    <td>Hovedside</td>
    <td style="width:175px">Right-bar</td>
  </tr>
</table>

</div>
</body>
</html>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
15. september 2005 - 11:17 #2
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2005 - 11:49 #3
Det er fra samme 'skuffe' i forskellige versioner
Avatar billede olebole Juniormester
15. september 2005 - 13:08 #4
<ole>

På table- og tr-elementer har height-attributten aldrig været tilladt. Det er ikke 'fejlen', men dog en fejl  :)

Årsagen til, du ikke får en højde på 100% er, at en relativ højde altid skal udregnes på baggrund af det omkransende elements højde ... her form-elementet  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
15. september 2005 - 13:09 #5
- og løsningen er naturligvis at sætte formen til 100%'s højde  :)
Avatar billede mbeck Nybegynder
01. oktober 2005 - 11:20 #6
Hej Jacob,

Ved godt, det ikke har noget med dette problem at gøre, men
Fik du din webshop til at fungere? Jeg skal til at lave en webshop, helst opensource, og kunne godt bruge et godt råd så jeg ikke spilder en masse tid. Du (eller andre) må godt maile et svar til mig på dkmib@hotmail.com.

På forhånd tak, Michael
Avatar billede jokkejensen Novice
02. oktober 2005 - 18:04 #7
ole. kyl et svar, men har sku altid troet at formen automatisk fulgte med..

mbeck ... er det mig du taler til? - Er ikke umiddelbart ved at lave nogen webshop.
Avatar billede mbeck Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:20 #8
Hej Jacob,

Jeg mener at have set, at du på et tidspunkt stillede et spm omkring webshop, som minder om mit problem.

Jeg har brug for en billig webshop, som skal køre i DK, men jeg er meget i tvivl om hvad der er fornuftigt for mig og jeg vil helst ikke bruge mere tid end højst nødvendigt på "forundersøgelse". Det skal helst være en ASP shop, men ellers PHP. Måske var rådet omkring en af disse, ellers var det Commerce Starter Kit.

Beklager, at jeg ikke kan finde dit spm.

Mvh Michael
Avatar billede yezbarh Nybegynder
02. oktober 2005 - 19:22 #9
det er bare
...
html,body
    {
    height: 100%;
    }
...

:)
Avatar billede jokkejensen Novice
03. oktober 2005 - 10:16 #10
mbeck..

Jeg arbejder i et webhus, og vi laver ofte forskellige løsninger. men det er nok ikke det målestok forhold du efterspørger, starter på 250K..

Jeg har sat et par af stykker af dem her op: http://www.scannet.dk/order.asp?type=webshop&shoptype=Standard

kunne det være et spm relateret til det ?

Mvh
Avatar billede jokkejensen Novice
03. oktober 2005 - 13:59 #11
mbeck.. læste lige det ordentligt..

Nej jeg har ikke spurgt til noget om en webshop...
Avatar billede olebole Juniormester
03. oktober 2005 - 15:44 #12
yezbarh >> Nej, det er ikke nok. Højden på formen skal sættes, explicit ... helt i overensstemmelse med W3C  ;o)

jokke >> Undskyld, jeg har været fraværende et par uger  :)
Avatar billede jokkejensen Novice
06. oktober 2005 - 14:01 #13
helt ok, takker.