Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 16:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Messenger i linux

Hej.
Jeg har lige installeret Linux suse, og har prøvet at logge på det messenger som følger med, men jeg kan ikke logge på.

Det er den rigtige E-mail addresse og den rigtige kode, men den afviser koden.

Hvad kan det skyldes ?
Avatar billede strych9 Praktikant
11. september 2005 - 17:58 #1
Det kan skyldes at MS fra tid til anden ændrer i MSN protokollen fordi de ikke synes at MSN skal bruges af andre fabrikanter, og endda slet slet ikke på Linux.
Nogle af de mange MSN klienter bliver aldrig opdateret. Nogle gør.

Jeg skulle mene at gaim kan håndtere MSN ligenu, så prøv den ad.
Avatar billede strych9 Praktikant
11. september 2005 - 17:59 #2
Lidt info og et screenshot af gaim her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gaim
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 18:41 #3
Jeg har kigget, men kan kun finde en version til:
Red Hat 9
Mandrake 10.0
Mandrake 9.2
Windows

Men jeg har linux Suse version 9.1
Avatar billede strych9 Praktikant
11. september 2005 - 18:44 #4
Du kan prøve mandrake eller fedora pakken som i princippet skulle virke da det er rpm filer.

http://gaim.sourceforge.net/downloads.php

rpm -i gaim-1.5.0-0.mdk10.0.i586.rpm
Eksempelvis, fra kommandolinje.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 21:59 #5
undskyld vis jeg opper ind men jeg ved ikke hvordan man bruger kommandolinje i linux har selv suse linux
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 22:44 #6
Jeg har installeret gaim, men der der kommer kun et ikon frem som hopper lidt og så sker der ikke mere.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 22:47 #7
findes der ikke et msn ligene program til dem som os der bruger linux ??
Avatar billede strych9 Praktikant
11. september 2005 - 23:06 #8
hopper lidt?
Hvordan starter du det?
Hvad sker der hvis du bare skriver gaim på en kommandolinje?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 23:07 #9
Sådan, tak for svaret ;)
Jeg har installeret gaim. Jeg fandt omkring 3-4 forskellige, men til sidst virkede det da..
Avatar billede strych9 Praktikant
11. september 2005 - 23:10 #10
ok ;)
og jeg går ud fra at du er kommet online på msn network så?
Der findes flere MSN klienter i Linux. Gaim er bare den som jeg godt kan lide... Der er også en der hedder kmessenger eller noget i den stil til KDE, og Kopete kan vist også MSN.. dunno, kig dig omkring en dag du får tid. =)
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2005 - 23:29 #11
Jaa, jeg er online nu ;)...
Jeg vil ta et kig en dag jeg får tid.. yeps.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2005 - 00:44 #12
hvordan fik du gaim til at virke jeg kan ikke insralere det