Avatar billede utopiav Nybegynder
09. september 2005 - 17:05 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Ingen forbindelse til trådløst netværk

Jeg er koblet op til internettet via kabel (antenne) og har derfor en router (tror jeg det hedder). For et stykke tid siden fik jeg et trådløst netværk, som er koblet sammen med routeren. I ca. 2 måneder virkede det trådløse netværk - men jeg oplevede oftere og oftere, at forbindelsen røg. Og hvor den eneste mulighed var, at genstarte computeren for igen at komme online.
Jeg har haft ringet til udbyderen og det er ikke DER problemet er. Men! Efter at ha' søgt efter IP-adressen, sammen med udbyderen, kunne de se at der "var noget galt med IP-adressen".

Pt. er jeg stationært online - men vil jo vældigt gerne være trådløst online, når jeg nu har HAR det.

Forstår nogen hvad jeg mener, eller skal jeg uddybe spørgsmålet?

Mvh. Pia
Avatar billede kenp Novice
09. september 2005 - 20:43 #1
dvs at du er på nettet igennem routeren nu? som har problemer med at køre trådløst
Avatar billede utopiav Nybegynder
10. september 2005 - 08:18 #2
Ja det vil det sige. Men! Det mystiske er sket, at lige så snart jeg havde skrevet her på eksperten, kunne jeg ikke være online på routeren, kun det trådløse!? Og det har jeg ikke kunne i en månede.

Hmmm. Måske er dette her et meget interessant sted... :o)
Avatar billede kenp Novice
10. september 2005 - 09:56 #3
*G* ja det er meget intressant ;)

Men er der noget af det som virker nu ;)
Avatar billede utopiav Nybegynder
10. september 2005 - 10:04 #4
Lige nu virker det trådløse netværk - men ikke det "med ledning". Og det er jo det trådløse jeg gerne vil ha til at fungere. Men - min erfaring siger mig at det kun er et spørgsmål om tid før der går koks i det igen. I følge udbyderen har det et eller andet med opsætningen eller IP-adressen at gøre. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal finde ud af det...
Måske er jeg umulig at hjælpe...

:o)
Avatar billede kenp Novice
10. september 2005 - 10:15 #5
Hvilken router er det du har? for jeg ville faktisk sige at det nok er routeren som har problemer og ikke dine computere.
Avatar billede utopiav Nybegynder
10. september 2005 - 12:24 #6
Jeg må vende tilbage til dig ang. routeren, - for lige nu er jeg på job. Men tak fordi du gider at hjælpe :o)
Avatar billede utopiav Nybegynder
10. september 2005 - 15:26 #7
Ok! Godt nok er jeg stadig på arbejde, men jeg har fået min søster til at se hvad den der router hedder.
Nu er der jo to.
Den ene er "hovedrouteren" (den jeg fik af udbyderen): Scientific Atlanta, webstar.
Den trådløse (er det også en router?): LinkSys broadband wireless 2,4 GHZ 54 mdps (tror vi den hedder).

Hvilken af dem har problemet?
Avatar billede kenp Novice
10. september 2005 - 16:24 #8
Nu er din webstar ikke en router men et kabel modem :)

Jeg gætter på at alle dine computere sidder enten fysisk til jeres linksys eller trådløst til samme er det korrekt?
Avatar billede utopiav Nybegynder
10. september 2005 - 17:36 #9
Aha - jeg troede også kabelmodemmet var en router. Så blev jeg så klogere :o)

Jeg har kun en computer - en bærbar. Og enten sidder den fysisk til routeren eller trådløst, som du gætter på. Længe har jeg kun været koblet til nettet "fysisk", - men nu er det jo pludselig trådløst. Hmm....
Jeg fatter ikke en brik.

Skal jeg vente med at få hjælp indtil jeg rent fysisk sidder overfor min bærbare? Det gør jeg nemlig først mandag. Eller kan du bare lige regne problemet ud?
Avatar billede kenp Novice
10. september 2005 - 19:34 #10
Nej jeg kan ikke lige gætte problemet..

Men kan være en af følgende ting... (sikkert også flere)
DHCP range i router er for lille så der kun kan være en online afgangen
Kabel fra modem er sat i en LAN port i stedet for en WAN port.
Router defekt.

Men som du skriver router navn så vil jeg næsten gætte på at det skulle være en WRT54G (du kan jo kigge på det når du er tilbage igen.. jeg er her et par timer eller 5 om dagen)
Avatar billede utopiav Nybegynder
11. september 2005 - 10:27 #11
Det er helt fint - jeg kigger lige på det på mandag. Og ellers må jeg væbne mig med tålmodighed indtil du kommer igen ;o). Heldigvis KAN jeg jo være online...på den ene eller den anden måde.
Avatar billede kenp Novice
11. september 2005 - 11:24 #12
jeps ;) men jeg får nu en mail når du skriver indlæg.. men der kan godt gå nogle timer inden ejg ser den :)
Avatar billede utopiav Nybegynder
12. september 2005 - 12:02 #13
Halløj igen!

Jeps du har ret, routeren er en WRT54G.
Umiddelbart ser det ud som alle kabler er forbundet korrekt.

Hmmmm.... men nu fungerer det trådløse netværk jo igen (under mystiske omstændigheder) - måske skulle jeg stille spørgsmålet igen hvis jeg får et problem?
Avatar billede kenp Novice
12. september 2005 - 12:26 #14
Skal vi ikke bare aftale det ;) virker det også med kabel?
Avatar billede utopiav Nybegynder
12. september 2005 - 14:31 #15
en hurtig besked, for om 30 sek. lukker mit internet ned - både det trådløse og kablet (øv). Men forklarer problemet når jeg er på job - for nu har jeg IGEN brug for hjælp..... :o/
Avatar billede utopiav Nybegynder
12. september 2005 - 14:32 #16
Ps. Hvordan giver man egentligt point? På samme måde som da jeg lukkede det første spørgsmål ned?
Avatar billede kenp Novice
12. september 2005 - 14:34 #17
hummm hvorfor lukker det nu ned....

Hvis du mener jeg skal have point så skal jeg da gerne ligge et svar så du kan accepter det...
Avatar billede utopiav Nybegynder
12. september 2005 - 15:55 #18
Ja - til at jeg gerne vil give dig point. Men kan jeg give dig 60 og så smide 60 oveni til ønske om videre hjælp?

Forklaring på nedlukning:

Pludselig kunne jeg ikke være online på det trådløse. Også selvom jeg genstartede flere gange. Før (de sidste par dage) kunne jeg jo ikke være online på kablet, kun på det trådløse. Så prøvede jeg at sætte kablet til igen - men var online i ca. 1 minut af gangen, - så skulle jeg genstarte. Og lige inden jeg kørte hjemmefra kunne jeg kun være online på det trådløse. *GG* - skør skør verden.
Altså - det er enten det ene eller det andet der dur.
Mon det har noget med den der IP-adresse at gøre? At "den" ikke kan finde den? Hmmm....

Nu er jeg igen på job og kan hverken gøre til eller fra før i morgen. Heldigvis er der da internet her :o)
Avatar billede kenp Novice
12. september 2005 - 16:09 #19
vi kan sagtens finde ud af det med point... du kan under avanceret ændre antallet af point.. men du kan først give mig dem når jueg har lagt et svar.

Det lyder meget mystisk at du kun kan være online så kort tid af gangen... jeg vil faktisk lige før jeg vil påstår at det er dine computere som er noget galt med? er du sikker på at du ikke har virus/spyware mv. inde? (kan selvføgelig også være din router som ikke har det særligt godt)
Avatar billede utopiav Nybegynder
12. september 2005 - 16:23 #20
Og hvor finder jeg "avanceret"? :o). Oh kan jeg så vælge hvor mange point du får? (undskyld min ubehjælpsomhed :o))
Avatar billede kenp Novice
12. september 2005 - 17:23 #21
hvis du bare vil give mig 60 så marker du bare mit navn også trykker accepter, hvis du vil give mig flere så kan du under funktioner (en af de blå bokse) der burde være en med afsæt flere point eller avanceret.
Avatar billede utopiav Nybegynder
12. september 2005 - 20:11 #22
Tak for hjælpen - her har du dine point - jeg vender tilbage hvis jeg stadig har problemer.
Avatar billede utopiav Nybegynder
12. september 2005 - 22:09 #23
........og jeg får jo nok problemer i morgen igen :o)
Avatar billede kenp Novice
12. september 2005 - 22:26 #24
*LOL* håber jeg sku ikke