Avatar billede arnepedersen Forsker
03. september 2005 - 09:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløs TV i hus

Jeg har et spørgsmål om TV signal.
Jeg bor i et hus og har kabel Tv. Dette kommer ind i stueetagen, og her er tilsluttet Web speed.
På 1. sal har jeg min PC, og her er trukket kablet fra stikdåsen i stuen.
Nu er det sådan at man kan overføre signalet trådløst fra stuen og rundt i huset. Det er jeg bekendt med, men det er ikke det jeg vil.
Kan man oprette trådløst TV signal fra stuen til et TV på 1. sal?
Kan man eventuelt koble trådløst TV signal fra stuen til Min PC, f.eks. med et tunerkort fra Pinnacle?
Avatar billede arnepedersen Forsker
03. september 2005 - 09:32 #1
Det skal lige nævnes at jeg ønsker en løsning hvor min kone ser et program, og jeg  ser et andet (fodbold)
Avatar billede screem_brille Novice
03. september 2005 - 12:25 #2
nej det er ikke muligt (så skal du have ligeså mange sendere som du vil kunne modtage forskellige programmer da de kun kan sende en kanal ad gangen) (de trådlåse sendere der findes kan kun sende et video signal ikke et HF signal som et tv signal er)
Avatar billede arnepedersen Forsker
05. september 2005 - 21:30 #3
Jeg vil ikke anfægte dine påstande, men på en eller anden måde lyder det ulogisk.
Tv signaler er i årevis blevet sendt trådløs. Man kan sende tv signal med flere kanaler trådløst med parabol.
Man kan sende signaler på pc. Trådløst uden problemer.
Hvorfor kan man så ikke sende trådløst TV fra stikdåsen og videre frem bare 10 meter.
Der må da være en løsning.
Avatar billede screem_brille Novice
05. september 2005 - 21:48 #4
nej det er ikek ulogisk ;) når du tænker på paraboler, er signalet digitalt (men stadig moduleret med en HF), da det ellers ikke kan sendes, og i og med det er digitalt kan man pakke ligemså meget ind i selve signalet som vil vil (men man må selvfølgelig gå ned i kvalitet), og nej der findes ikke en løsning som kan det du søger (medmindre du vil bruge adskillige hunderede tysinde i professionelt transmissions udstyr)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2005 - 17:10 #5
når du nu har kabel tv var det så ikke lidt billigere og trække et kabel på 7,5mm så kan i se tv uafhængig af hinanden
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. september 2005 - 17:32 #6
Det har jeg slet ikke tænkt på :-)
Der var selvfølgelig en grund til at jeg efterlyser trådløst, nemlig at jeg vil være fri af antennekabler således at jeg kan bevæge mig rundt i huset.