Avatar billede sobo Nybegynder
02. september 2005 - 11:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Scannede negativer

Når jeg har scannet mine negativer, hvordan får jeg så "vendt" disse til flotte positiver?
Jeg har adgang til engelsk Adobe photoshop 7.0.
Avatar billede mattbaker Nybegynder
02. september 2005 - 12:04 #1
Hejsa...
Hvis du trykker "Ctrl + i" i PS vender den billedet. "Invert"
Ellers kan du som regl gøre det i det sccanneprogram du bruger...

-MattB
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
03. september 2005 - 08:51 #2
Det er en process du skal gøre i scanningen. Jeg går udfra at det er farvenegativer vi snakker om.
Alle farvenegativer har en base, som har en rød-brunlig farve, den skal filtreres fra, og det gøres af scanneren, forskellig metode udfra hvilken scanner du benytter.
Hvilken scanner bruger ??
Beklager det sene svar, men Eksperten er jo ikke lige kendt for at sende mail her og nu!
Avatar billede sobo Nybegynder
03. september 2005 - 12:05 #3
Jeg har netop købt en CanoScan 8400F, og jeg har aldrig scannet billeder eller negativer før. Ja, det er farvenegativer, som jeg vil scanne. Nogle tips eller ideer? Jeg har som sagt adgang til engelsk Photoshop 7.0
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
03. september 2005 - 12:16 #4
Ja, eg er næsten sikker på at du i scannerprogrammet kan scanne farvenegativer.
Du bruger CanoScan og i Photoshop vælger du importere, her vi din scanner kommer frem, hvis du har installeret den korrekt.
Vælg farvenegativ, og CanoScan vil hjælpe dig med resten - et godt program!
Avatar billede sobo Nybegynder
11. september 2005 - 13:17 #5
Ja, det var sådan set ganske enkelt.
Læg venligst et svar...
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
11. september 2005 - 13:21 #6
Det gør jeg så ...du kan lave mange ting i CanoScan, bl.a. vælge hvilken farveprofil billedet skal scannes i.