Avatar billede kepsus Praktikant
25. august 2005 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan sætter man sin ms SQL i full recovery mode /og simpel rec

yep som titel siger, kan i forklare hvorhenne man ændre det.
Vi er i gang med noget test, og vil ikke ha den "kæmpe" log fil, og havdet håbet på at den ikke ville vokset sådan hvis den står til simpel mode
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2005 - 12:21 #1
det kan du sætte i Enterprise Manager

ellers med ALTER DATABASE kommandoen
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2005 - 12:21 #2
og pas generelt på med at teste i andre modes end production
Avatar billede kepsus Praktikant
25. august 2005 - 12:28 #3
ok, men syntes ikke lige jeg kan se det. må sq være ved at blive blind
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2005 - 12:32 #4
jeg sidder ikke ved en EM men jeg vil tro at det ligger på properties på databasen
Avatar billede kepsus Praktikant
25. august 2005 - 12:40 #5
damm , yep det gør, hvis den står til simpel , hvor meget logger den så. kun det der ikke er commit eller ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2005 - 12:46 #6
simpel = den logger alle ligesom i full men den genbruger pladsen fra
afsluttede transaktioner efter hvert checkpoint (som sker hver x. minut
lidt afhængig af forskellig faktorer) hvor full først genbruger når
loggen er backup'et
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2005 - 12:46 #7
og er svar
Avatar billede kepsus Praktikant
25. august 2005 - 12:47 #8
takker