Avatar billede problem_barn Nybegynder
23. august 2005 - 21:50 Der er 6 kommentarer

Problemer med adgang til passwordbeskyttet harddisk

Jeg fik fornylig min computer sat op igen, efter en halvlang periode nedpakket. Jeg fik en fejl, som betød jeg ikke kunne komme "ind i" windows.

Jeg har prøvet forskellige metoder, men er endt op med at demontere min harddisk og slutte den til en anden pc, som slave.

Jeg vil gerne opnå at kunne få fat i nogle af mine gamle filer før jeg formaterer.

Jeg har sluttet harddisken til, og den er blevet registreret, men når jeg prøvet at komme ind på administratorens(mig selv) bruger, bliver jeg nægtet adgang.

Hvad kan jeg gøre? :)

På forhånd tak.

Mvh. Jonas
Avatar billede strych9 Praktikant
23. august 2005 - 22:03 #1
Højre klik på folderen, gå til fanebladet sikkerhed, tillad adgang til Alle gruppen.
Avatar billede strych9 Praktikant
23. august 2005 - 22:05 #2
profil folderen i c:\documents and settings mener jeg.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. august 2005 - 22:11 #3
For at få fanebladet sikkerhed frem kræver det dog lige at du går i denne computer - Funktioner - mappeindstillinger - Vis - fjern vingen i "Brug enkel fildeling (anbefales)"
Avatar billede karser Nybegynder
23. august 2005 - 22:29 #4
Du vil sikkert få besked om at du ikke har rettighedder til at ændre sikkerheden.

Du skal derfor overtage ejerskabet af mapperne og filerne. Dette gør du gennem samme faneblad ved at klikke på knappen "Avanaceret" og klikke på fanen "Ejer"...

Markér din konto, og sæt hak i "Erstat ejer af under..." og klik derefter på ok!
Avatar billede problem_barn Nybegynder
23. august 2005 - 23:37 #5
Tusinde tak karser, det var lige præcis det der skulle til!

Mange, mange tak!

Mvh. Jonas
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. august 2005 - 10:23 #6
Vi smider lige alle et svar da vi alle hjalp kan jeg se ;)