Avatar billede Slettet bruger
22. august 2005 - 13:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SQL Server 2005 Express

Efter at have installeret denne database på min computer vil jeg gerne kunne arbejde med de databaser jeg har oprettet direkte i Visual Studio Academic.
VS har vidst ingen problemer med at finde de databaser der ligger når jeg benytter "Register SQL Server instance", men jeg kan ikke arbejde med de databaser den finder.

Mit første spørgsmål er: Kan det overhovedet lade sig gøre at arbejde med denne database direkte i Visual Studio? Altså er den en integreret del/kan den integreres, eller kan den kun benyttes i VS 2005?

Nogen der kender nogle gode vejledninger til oprettelse af databaser, sql forespørgsler til oprettelse af tabeller og generel le vejledninger til at komme i gang med at arbejde med denne database i .NET?

Har kigget på et par bøget blandt andet fra Sams Publishing og WROX, men de er endnu ikke udkommet.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig på vej. Har installeret databasen og har da også fået oprettet en database via den medfølgende database-manager, men så er det også det indtil videre :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2005 - 13:49 #1
Nå jo.
Jeg får fejlen "Cannot create database on this server" når jeg højreklikker på min SQL server instance i Visual Studio og vælger create database og skriver et navn til den.
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2005 - 14:14 #2
Lige én ting mere :-)
Jeg kan godt oprette tabeller fra SQL Server Express Manager - fek,s.:

CREATE TABLE Test
(
Id int NOT NULL,
Navn VARCHAR(25) NOT NULL,
PRIMARY KEY(Id)
);

Men så oprettes tabellen i en database, der hedder "Master" og ikke den database jeg nyligt oprettede ved at højreklikke på database-menupunktet.

Bare en bemærkning. Håber ikke jeg har gjort det hele alt for rodet nu...
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2005 - 17:12 #3
Ikke mange eksperter indenfor dette felt :-)
Lukker lige tråden igen.