Avatar billede hostgirl Nybegynder
17. august 2005 - 10:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stregkoder i rapporter, hvordan?

Hej alle

Dette er måske et lidt underligt spørgsmål, men hvordan laver man stregkoder i vb.net. Stregkoderne skal helst blive genereret i Crystal reports på baggrund af en database, men hvis det ikke er mluigt hvordan kan det så gøres? Skal man have et program der laver tallene om til streger eller hvordan?

- hostgirl
Avatar billede tigerz Nybegynder
17. august 2005 - 11:25 #1
Stregkoder er blot en anden Font / skrifttype, der benyttes når stregkoden skal skrives. Men der findes flere forskellige stregkoder-formater.

F.eks. kan nogle scannere læses et par stregkode-formater mens andre har mange flere, derfor er det vigtigt at finde ud af hvad format du skal benytte. Evt. kig efter i manual til scanner hvis det er i denne forbindelse, så står der måske hvilken skriftype der er tale om.

Når du så har fundet formatet og Font´en skal den installeres og du kan så vælge den Font når du genererer din Crystal report.
Avatar billede a1a1 Novice
17. august 2005 - 11:32 #2
Avatar billede kewl Nybegynder
22. september 2005 - 12:57 #3
Hej Hostgirl

Jeg har valgt et ActiveX komponent fra Faith Software.

http://www.fathsoft.com/barcodex.html

som kan generere flg. formater

PDF-417, EAN-13, EAN-8, EAN-5, EAN-2, UPC-A, UPC-E, Code39, Code39 Ext., Code 128, EAN-128, ISSN, ISBN, Codebar, Code25, Inteleaved 25, Post 25, Code11, Code93, Plessey og custom barcodes

her behøver man ikke have en bestemt font på klienterne, her skal du bare hente tallet fra din database eller andet, ind i komponentet, så generere dem en barcode.
Avatar billede hostgirl Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:34 #4
tak skal i have, vil I ikke alle smide et svar, da I alle var til stor hjælp
Avatar billede kewl Nybegynder
05. oktober 2005 - 20:58 #5
Glad for at du kunne bruge det til noget.