Avatar billede skildpadden Nybegynder
14. august 2005 - 15:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændre db til dansk

Jeg har nogle datoproblemer i min db, hvorfor jeg gerne vil have den ændret til dansk.

Kan man gøre dette via en dos-prompt? Jeg har ikke adgang til Enterprise Manager.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2005 - 15:24 #1
Det er næsten altid bedst at løse den slags problemer i applikationen.

Java ? C# ? ASP ?
Avatar billede skildpadden Nybegynder
14. august 2005 - 15:29 #2
Det vil være alt for omfattende at skulle ændre dette applikationen - er det ikke muligt at gøre det via en dos-prompt?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. august 2005 - 15:52 #3
som jeg husker det så sætter man i SQLServer det dato format man vil
bruge per connection

men det er da muligt at man også kan sætte det permanent/default

jeg ved bare ikke hvordan
Avatar billede skildpadden Nybegynder
14. august 2005 - 15:57 #4
Jeg ved at man kan via Enterprise Manager, men den har jeg ikke adgang til pt.
Avatar billede skildpadden Nybegynder
14. august 2005 - 17:25 #5
Fandt ud af det...