Avatar billede wulffe Nybegynder
12. august 2005 - 21:46 Der er 18 kommentarer

er i tvivel om ny pc

Hejsa, jeg syntes det er på tide at udskifte min 5 år gammle Intel Pentium 4 1,5 Ghz pc ud. Men jeg har stødt på 2 forskellige Pc'er i butikkere og på nettet.
Derfor vil jeg høre om hvilket er bedst til mig, siden jeg spiller meget Battlefield 2 og har brug for en god computer til omkring 4000 kroner.
Derfor vil jeg høre om en AMD Sempron 3000+ prosessor, er "hurtig" og god nok til spil som Battlefield 2, Half-life 2 og counter-strike: source ? Jeg har ingen problemer med grafikkort fordi det har jeg helt styr på selv:)
-- Forsat godag
Avatar billede wulffe Nybegynder
12. august 2005 - 21:52 #1
---> Ekstra added <---
Jeg søger faktisk en god spillepc, skal helst være samlet fra "store firmaer" som Futjiso Siemens, acer og alle de der firmaer! Håber i kan hjælpe mig med at finde den rette :)
Avatar billede c-holst Novice
12. august 2005 - 22:34 #2
lad os se et link til de 2 maskiner

lad os høre lidt mere til dit budget. Hvad skal de 4ooo helt præsist dække, og hvad er ikke inkluderet.

Når du siger du har styr på gfx, hvad har du så tænkt dig

og skal du have glæde af den i de næste 5 år til de nyeste spil går det nok ikke med en sempron3000+ da "standarden" vel nærmer sig noget 64bit:-)
Avatar billede wulffe Nybegynder
12. august 2005 - 23:05 #3
Okey, fandt lige 2 maskiner jeg bryder mig OM ;) her er lidt faQ:
Athlon 64 3000+
512 mb ram
160 gb sata harddisk
Dvd brænder dual layer
X300 128MB Grafikkort PCI Express TV-out
6-1 Kort læser, lan, firewire
Windows XP home
til 5000 fra acer
Eller en til fra Acer:
Sempron 2800+
512 ram
160gb harddisk 7200rpm
ATI Radeon 9250 128 mb
16x Dvd brænder dual-layer
Kortlæser 6-1, firewire, lan
6x usb 2.0, 1xAGP og 3xPCI ledig
Windows XP home
Norton antivirus, Cyberlink power dvd
Ved ikke om det er det værd at købe en for 5000
Avatar billede wulffe Nybegynder
12. august 2005 - 23:11 #4
altså Athlon'en koster 5000, er det så værd at købe den istedet for den anden !?
Avatar billede c-holst Novice
12. august 2005 - 23:21 #5
på dem begge er grafikkortene forældede, og vil blive en kæmpe skuffelse for dig, hvos du overhovedet for de nævnte spil op at køre

Vil sige, at du som minimum skal have noget gf6600gt eller bedre, hvis de spil skal køres fornuftig.

Har du ikke styresystem og antivirus i forvejen...igen et sted at spare

Hvad skal du med 160 gb hd... var måske et sted at flytte kroner til gfx

ved ud hvilket bundkort der er til den første

om prisen er ok, det er den vel
Avatar billede wulffe Nybegynder
12. august 2005 - 23:24 #6
Altså, lige nu har jeg en 6 år gammel pc som kører på et GeForce Fx5700LE og jeg kan sagtens spille HL2, HL2D , CS:Source og Battlefield 2. Jeg vil bare have en hurtiger maskine som kan klare noget mere og har lidt beder gfx kort end jeg har i forvejen så er det den rette løsning eller ej at købe den til 5000? Fordi skal også købe en Coolermaster Wavemaster som nyt kabinet :D
Avatar billede wulffe Nybegynder
12. august 2005 - 23:24 #7
Altså , bare det kan spilles uden at lagge, det lagger ikke på min nuværne at spille BF2, nok fordi "det grafiske" er på det laveste nivou :D høhø men det burde være beder, ikke sandt?
Avatar billede wulffe Nybegynder
12. august 2005 - 23:26 #8
Altså vil blot vide om det er fornuftigt for mig.. Siden jeg ikke er den "Extreme" opkræver som vil have det nyeste Geforce osv :D Håber det grafikort på den "første" kan tage lidt merer end det jeg har i forvejen som kostede 900kr :D.. Men håber du vil holde kontakt :) FOrdi er så vild efter en ny pc :P
Avatar billede wulffe Nybegynder
12. august 2005 - 23:31 #9
<-- NYYYT -->
Link til den maskine jeg vil købe http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK34485&sName=Computer+-+Stationær
Og bliver den beder end den jeg har i forvejen? Min nuværene pc ser sådan her ud :D :
1,5 Ghz Intel P 4
GeForce fx5700le
449mb sd ram
40gb hd
Avatar billede wulffe Nybegynder
12. august 2005 - 23:37 #10
Og hvor mange ghz har den der Athlon 64 3000+
Avatar billede skypumpe Nybegynder
13. august 2005 - 22:51 #11
Avatar billede c-holst Novice
14. august 2005 - 06:27 #12
http://edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=35&Parent=&Producent=6&Rating=0&Max=&Soegeord=64&Direction11=2&Sorted11=&Submit.x=0&Submit.y=0&Equal7=&Direction969=2&Sorted969=&Direction162=2&Sorted162=&True8861=&Trueval8861=62079&True8851=&Trueval8851=62061&True8859=&Trueval8859=62077&True8274=&Trueval8274=56635&True8275=&Trueval8275=56636&True8857=&Trueval8857=62075&True8855=&Trueval8855=62073&True27202=&Trueval27202=104138&True12112=&Trueval12112=90308&True8854=&Trueval8854=62072&Equal1134=
ville stadig være obs på hvilken type du vælger. Det skulle helst være modellen med socket 939, da det er den nyeste teknologi.

når du skifter til et bundkort med pci-e i stedet for AGP som du har nu, kan du ikke beholde dit gamle gfx. synes stadig det x300 kort ser lidt tyndbenet ud
http://edb-tidende.dk/article.php?id=28

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104917 Det kort vil klæde den maskine rigtigt godt, men det andet kan selvfølgelig nok også klare sagen, for dig

igen er det jo incl xp som du sikkert har i forvejen

Det er jo klart, at går du efter mærkevare bliver det jo lidt dyrere
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2005 - 14:43 #13
altså, x300 grafikkort , den er for langsom , amd eller intel , det er ligemeget , bare du holder dig langt væk fra celeron...
den bedste spille cpu i øjeblikket er vel AMD Athlon 64 X2 4400+ Dual Core Processor
( det er den som fører i 3dmark05)
men en alm Amd Sempron over ca 2,5ghz kan klare de fleste spil , bare der er en ordentlig grafikkort til.
Grafikkorts idag på nye computer , vil jeg mene min må være:
Geforce 6600gt til ca 1200kr http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115510
Geforce 6800  til ca 1200kr http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587
radeon x700    til ca 900 kr http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=116418
kik på link : http://edb-tidende.dk/article.php?id=28 for at se forskellen på grafik hastighederne
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2005 - 14:50 #14
Jeg kom ikke med nogle links til de fimaer du foreslår, for jeg mener det kan da være ligemeget hvilken navn der står på computeren , da det nogenlunde er de samme compunenter der er i som en alm noname computer (ati eller radeon grafikkort , maxtor eller seagate hardiske , bundkort fra nvidia eller intel osv).
Det der er vigtigt er , at man bruger fornuften når man kikker på computere i dag.
cpu'er i dag og grafikkortene bruger en masse strøm idag , du skal minds have :
mindst 400w strømforsyning.
Cpu køler lavet af 1/2 kg ren cobber.
grafikkort med en god køler.
2 x parede ram klodser.
overholder du de 4 enkelte tommelfinger regler , så får du en computer som vil være stabil, og kan presses en masse uden at brænde sammen
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2005 - 14:51 #15
men hvis du alligevel skal tænke 5 år frem i tiden igen , så tænk på en amd64 socket 939. den kan både 32 bit (hvad vi bruger nu) og 64 bit (hvad vi gerne vil til at bruge )
Avatar billede mrrius Nybegynder
17. august 2005 - 14:59 #16
her , http://edbpriser.dk/computere/homemade-info.asp?Kode=4118&Type=4&ID=1
Den kan spille alle spil i øjeblikket , den har 64 bit, den har nok mere ram i end du har brug for , men du vil helt sikker blive glad for den. prisen or nok lige i overkanten kan jeg forstille mig og du bliver nok også nød yil at købe en ny windows

det er den cpu du burde tænke på. den kan følge med intels cpu'er i 32 bit og samtidig kan den 64 bit ( det kan intel ikke )
Avatar billede mrrius Nybegynder
22. august 2005 - 13:51 #17
Det er ikke cpu'en som bestemmer om computeren er god til spil. Det er grafikkortet...
Du kan komme den bedste grafikkort sammen med en " langsom " cpu , og stadig kan spille spil.
Du kan tage den "hurtigste" cpu og komme den langsomste grafikkort i og vil slet ikke kunne spille
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2005 - 10:10 #18
Fandt du ud af noget, og har du evt brug for mere hjælp?

ellers må du gerne lukke tråden her, da der sansynligvis ikke kommer flere indlæg.

mvh

c-holst