Avatar billede puppetmaster Nybegynder
12. august 2005 - 10:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Backup af transaction log

I bogen MCSA/MCSE/MCDBA Self-Paced Training Kit: Microsoft SQL Server 2000 System Administration, Second Edition (Exam 70-228)
står der
****************************************************
Note:  Because a transaction log backup records only changes since the previous transaction log backup, all transaction log backups are required for restoration of data.
****************************************************
Er det ikke en gang bull? betyder det ikke bare, at man kun kan roll-back så meget som der er transaktions logfiler til?
Det kan da ikke passe at man skal have transaktionslogfiler helt tilbage til da databasen blev installeret, for i det hele taget at "rulle" noget som helst tilbage, vel?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2005 - 10:26 #1
for at lave en god restore skal du have:
* en backup af databasen
* alle logs *siden* den backup

du kan kun lave rollback på ikke committede transaktioner - og dem er der plads
til i din database (ellers fryser databasen !)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. september 2005 - 18:20 #2
OK ?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
08. september 2005 - 13:14 #3
OK ! (og tak)
:)