Avatar billede saxbjorn Nybegynder
09. august 2005 - 12:40 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Default felt

Hej Søde eksperter

Hvordan kan man sætte et felt til default når formularen åbnes i formular visning.

Jeg har 2 felter der ligger før feltet "Antal", hvor dato og ID genereres automatisk. Derfor vi jeg have makøren til automatisk at ligge i feltet "Antal" når formularen åbnes.

TAkker på forhånd
//Charlotte
Avatar billede -anders- Juniormester
09. august 2005 - 12:42 #1
Hej prøv med denne kode som lægges på formen Ved indlæsning eller ved åbning

Me!NavnpåFelt.SetFocus
Avatar billede sjap Praktikant
09. august 2005 - 12:44 #2
Du kan f.eks. sætte egenskaben "aktiveret" på felterne Dato og ID til "Nej". I og med at de genereres automatisk, er der jo ikke grund til at de er aktive.
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
09. august 2005 - 12:44 #3
Hvor på formen... er lidt Access ny

;-)
Avatar billede -anders- Juniormester
09. august 2005 - 12:46 #4
Gå i designvisning, klik på fanebladet Hændelser, ved åbning skriver du mit kodeforslag, så vil det virker
Avatar billede sjap Praktikant
09. august 2005 - 12:46 #5
Du kan også angive en anden "Tabulatorrækkefølge" (findes i menuen "Vis"), og her sørge for at feltet "Antal" kommer først.
Avatar billede -anders- Juniormester
09. august 2005 - 12:47 #6
Du kan også styre som sjap foreslår, eller via tabulatorindstillinger for detaljesektionen
Avatar billede sjap Praktikant
09. august 2005 - 12:51 #7
Ved at bruge "Tabulatorrækkefølge" eller "SetFocus" er resultatet det samme - nemlig at markøren placeres i feltet "Antal", når formularen åbnes.

Med egenskaben aktiveret, kan du så sikre dig mod at brugeren får adgang til felterne "Dato" og "ID". Denne funktion kan selvfølgelig også kombineres med en af ovenstående.
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
09. august 2005 - 12:56 #8
Ok - skulle lige tænke mig om :-))
Takker
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
09. august 2005 - 12:57 #9
Har i fået point??
Avatar billede sjap Praktikant
09. august 2005 - 12:57 #10
Jeps. Mange tak. ;0)
Avatar billede -anders- Juniormester
09. august 2005 - 13:06 #11
Jo, og mange tak for point
Avatar billede saxbjorn Nybegynder
09. august 2005 - 13:06 #12
Mange tak for hjælp :-)