Avatar billede pia_j Nybegynder
07. august 2005 - 16:19 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Margen - IE vs. Netscape

Hej.

Jeg har lavet en site, hvor jeg i en frame har en venstremargen på 70px. Det virker fint i IE, men i Netscape ignorerer den margen. Hvad kan det skyldes?

På forhånd tak for hjælpen og
med venlig hilsen
Pia
Avatar billede olebole Juniormester
07. august 2005 - 18:14 #1
<ole>

Det er jo ikke til at sige noget begavet om, når vi ikke kan se, hvad du har skrevet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede pia_j Nybegynder
07. august 2005 - 19:58 #2
www.newways.dk (ved godt koden er lidt kluntet... forslag til forbedringer modtages gerne).
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2005 - 20:31 #3
Du har sat venstremargin med en attribut, som ikke findes (leftmargin). Sådan noget bør laves i CSS.
Du kan se fejlene på forsiden her:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.newways.dk/html/indhold.html
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2005 - 20:32 #4
I øvrigt (dette er vigtigt) starter en kommentar med <!-- og slutter med -->
Lad være med at sætte flere end 2 - ind. Det kan fortolkes helt forkert og udkommentere al efterfølgende kode på siden hvis du er uheldig.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2005 - 20:35 #5
Jeg kan se at du har lavet noget CSS for body i forvejen. Hvis du insætter 'margin-left: 70px;' til sidst i det, skulle det virke efter hensigten, men generelt skal du helst flytte al udseende-relateret ind i et CSS stylesheet. Det er en dårlig idé at blande CSS og de forældede attributter for det bliver uoverskueligt og ulæseligt.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2005 - 20:35 #6
Nu har jeg vist efterhånden svaret på spørgsmålet... ;-)
Avatar billede pia_j Nybegynder
07. august 2005 - 22:36 #7
--> schwarz84
Takker mange gange  :o)
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2005 - 18:23 #8
<ole>

- men oplysningen om, at flere end to bindestreger i et kommentar-tag skule skabe problemer, må vist stamme fra en ond drøm. Den må jeg se underbygget, hvis jeg skal tro på den  :)

/mvh
</bole>