Avatar billede maccoline Nybegynder
07. august 2005 - 14:29 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Har købt Flash Template som jeg ønkser rettelse af.

Hej :)

har købt et flash template som jeg har en rettelse til.
Da jeg købte mit template troede jeg ud fra sitet jeg handlede hos informationer, kun at der skulle rettes i Flashen.. i div bitmaps og tekst.
Men der er en sløjfe jeg ikke vil have i dette template. Som viser sig at være lavet i 3D Max..
Et program jeg ikke har og kender.
Så jeg spørger lidt frækt om der er nogen der ved hvor omstændigt det evt vil være ?
OG om der er nogen der vil rette det imod evt betaling ?

Venlige søndagsHilsner

Fra en Wannabe Nørdinde.

Maccoline
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. august 2005 - 14:42 #1
Øh er ikke helt med - du vil ha' fjernet en sløjfe?
Er det ikke lige meget hvilket program den er lavet i hvis sløjfen ikke skal ændres, men blot fjernes?!
Send det til lassefernov@tdcadsl.dk så kigger jeg på det.
Avatar billede maccoline Nybegynder
07. august 2005 - 14:53 #2
Det fylder 29 mb :)

Den ser sådan ud.. MED sløjfe :)
Animationen med sløjfen er lavet i 3d max sagde de da jeg ringede og spurgte til den.
http://www.templatemonster.com/flash-templates/8784.html
Mvh

Maccoline
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. august 2005 - 14:58 #3
Den fil med sløjfen fylder 29mb alene?!
Avatar billede maccoline Nybegynder
07. august 2005 - 15:04 #4
hmm jeg kan måske tage den fra ? det er en MAX.fil.. ?
Kan du bruge den ?
Avatar billede weblex Nybegynder
07. august 2005 - 18:22 #5
Jeg spekulerede på, om du ikke bare kunne bruge en helt ny forside uden sløjfe. Forsiden kunne du så lægge ind i flash-filen:

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10829

Vi er inde på et område, som jeg har dårligt forstand på, så måske er jeg helt galt på den :o)
Avatar billede doggy82 Praktikant
07. august 2005 - 18:40 #6
Kan man ikke da animationen ikker er lavet i Flash, men i 3DMax.
maccoline> jeg har svaret på din mail...
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. august 2005 - 08:29 #7
Ja, hele animationen med bogen, der flipper op, er lavet i 3D og skal dermed først ændres i 3D Studio MAX, dernæst renderes og til sidst indsættes som ny sekvens i flashen. Forsiden bliver ikke bare manipuleret i flash - det er en ren bitmap animation, så det duer ikke kun at ændre på den første frame.
Avatar billede maccoline Nybegynder
08. august 2005 - 10:37 #8
æv det lyder som noget jeg ikke lige kan selv.
Og jeg købte netop den template da de ikke nævnte 3D Studio Max til den.
Kan man her på sitet spørge om der er nogle der kan rette det for en imod "betaling"..
Og hvad ville en pris være på det ?
Endnu engang MANGE tak for jeres tid og svar :O)
Mvh
Maccoline
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. august 2005 - 10:41 #9
Prøv evt. at oprette spørgsmålet i 3D kategorien, her på sitet. Hvis både scener og modeller ligger i de filer du har, så kan det være, der er en venlig sjæl, der har tid til at hjælpe dig. Jeg vil ihvertfald ønske dig held og lykke med projektet og send gerne et link i denne tråd, når du har dit nye website oppe at køre.
Avatar billede maccoline Nybegynder
08. august 2005 - 10:51 #10
Jamen det vil jeg fluks gøre :O)
og jeg skal nok smide et link når sitet er oppe.
Det er en gave til en bekendt som bad om en lille simpel løsning.
Hvor man evt "fornemmede at bldre i en bog".
Men de havde ingen anelser om flash. Så jeg vil forkæle og vise hvor
smukt og enkelt flash kan være når man kan det.
Men jeg kom til kort pga 3D max delen.
Er som sagt kun selvlærd wannabe nørdinde.
Tak endnu engang ;O)
Maccoline
Avatar billede maccoline Nybegynder
08. august 2005 - 10:59 #11
Doggy :  er ikke på min mere i dag.... just so u know :O)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. august 2005 - 12:18 #12
Prøv evt. også at kigge på denne løsning, der kan du hente flash filen gratis:
www.iparigrafika.hu/pageflip/

Mange versioner af 'pageflip' er netop lavet ud fra denne grundmodel.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. august 2005 - 12:26 #13
Du skal nok lige lukke det her spørgsmål, ved at du selv lægger et svar, markerer dit eget navn ude til venstre og klikker på "Accepter" - så beholder du dine point, når vi ikke direkte kunne hjælpe dig. Ifølge reglerne må man vist ikke have to ens spørgsmål kørende på én gang.

Og ja, jeg er helt enig med dig i at flash kan være smukt og enkelt! Dejligt at der er nogle, der har det sådan, i stedet for at man altid tolker flash som noget, der kun er anvendeligt til blinkende bannere...
Avatar billede maccoline Nybegynder
08. august 2005 - 12:39 #14
jeg takker endnu engang for hjælpen og vælger for en sikkerheds skyld at lukke denne tråd da den er oprettet under 3D i stedet. Da problemet ikke ligger i flash :)
Lars : Flash og livet er præcis så smukt og enkelt som man gør det til :)
Ang blinkende bannere... less is more... nogle forelsker sig blot i M O R E nogle gange... men det er jo ikke flash's skyld :)
Tråd hermed Lukket :)

Venligst

Maccoline
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. august 2005 - 13:06 #15
Sikke en skøn og positiv indstilling at have! Jeg er fuldstændig enig med dig.
Avatar billede doggy82 Praktikant
08. august 2005 - 14:06 #16
øh Maccoline, vil du stadigvæk ha' mig til at se på det?!
Min vurdering er at det er bedre hvis du får en i 3D kategorien til at se på det.
Men ellers kan jeg godt.
Det ser ud til at det blot er en psd-fil som skal ha' fjernet sløjfen, og så skal dem renderes igen i 3DMax. Burde ikke være så svært.
Men igen, det er bedst hvis en med mere 3DMax erfaring kigger på det.

Held og lykke med det anyway.
Avatar billede maccoline Nybegynder
09. august 2005 - 07:48 #17
Doggy du må meget gerne se på det .. :O)
Da jeg ikke har fået respons under 3D kategorien.
Jeg har smidt dig en mail.
Venligst
MAccoline
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. august 2005 - 10:01 #18
Har kigget på det.
Men jeg kan bare ikke finde de psd-filer som bliver brugt i 3DMax-filen.
Så jeg må desværre melde pas.