Avatar billede scriptnet Nybegynder
05. august 2005 - 18:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nummer på kommentar

Dette burde være et let spørgsmål for jer eksperter derude. Jeg er igang med et nyhedessite hvor jeg har lavet således at man kan kommentere nyhederne.

Nu er det bare sådan at jeg gerne vil have at hver kommentar for et nummer altså første kommentar for nr. 1 anden nr. 2 osv.

Jeg har set mig blind på scriptet og har prøvet flere løsninger uden held. Et eller andet siger mig at jeg gør det mere besværgelig end det er.

På forhånd tak! Mvh. Tobias

Koden:

comments.php

...
$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$query = mysql_query("SELECT *,DATE_FORMAT(date,'%e/%c-%y %T') AS date FROM comments WHERE parent=".$_GET['id']." ORDER BY id ASC");
if (mysql_num_rows($query) > 0) {
    echo '';
    while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
        echo '<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td width=415 class=commentsup>';
        echo empty($row['email']) ? '<b>'.htmlspecialchars($row['name']).'</b>' : '<a href="mailto:'.$row['email'].'"><b><font color="#344454">'.htmlspecialchars($row['name']).'</font></b></a>';
        echo '&nbsp;-&nbsp;'.$row['date'].'</td></tr>';
        echo '</td></tr>';
        echo '<tr><td width=415 class=commentsdown colspan=2>';
        echo nl2br(htmlspecialchars($row['text']));
        echo '</td></tr></table>';
        echo '<br><br>';
    }
?>

<form method="post" action="action.php" onsubmit="return CNSubmitComment()" name="comment" id="comment">
<input type="hidden" name="referer" value="comment">
<input type="hidden" name="parent" value="<?php echo $_GET['id']; ?>">
<input type="hidden" name="ip" value="<?php echo $ip ?>">

Navn: <input type="text" name="name" style="width: 120px" name="name" tabindex="1" MAXLENGTH=12>
Email: <input type="text" name="email" value="n/a" style="width: 120px" id=mail tabindex="2">
...

action.php

<?php
include('inc.config.php');

mysql_connect($cfg['mysql']['host'],$cfg['mysql']['username'],$cfg['mysql']['password']);
mysql_select_db($cfg['mysql']['database']);

if ($_POST['referer'] == 'comment') {
    if (empty($_POST['name']) && empty($_POST['text'])) {
        echo '<font color="red">Alle felter er ikke udfyldt!</font>';
    } else {
        $_POST['email'] = preg_match("/^[\w\.\-_]+@([\w\-_]+\.)+\w+$/i",$_POST['email']) ? $_POST['email'] : '';
        mysql_query("INSERT INTO comments VALUES ('','".$_POST['name']."','".$_POST['email']."',now(),'".$_POST['text']."','".$_POST['ip']."','".$_POST['parent']."')") or die(mysql_error());
        header("Location: comments.php?id=".$_POST['parent']);
    }
?>
Avatar billede jaw Nybegynder
05. august 2005 - 18:32 #1
$i = 1;
while ($row = mysql_fetch_assoc($query)) {
        echo '<table border=0 cellspacing=0 cellpadding=0><tr><td width=415 class=commentsup>';
        echo empty($row['email']) ? '<b>'.htmlspecialchars($row['name']).'</b>' : '<a href="mailto:'.$row['email'].'"><b><font color="#344454">'.htmlspecialchars($row['name']).'</font></b></a>';
        echo '&nbsp;-&nbsp;'.$row['date'].'</td></tr>';
        echo '</td></tr>';
        echo '<tr><td width=415 class=commentsdown colspan=2>';
        echo nl2br(htmlspecialchars($row['text']));
        echo '</td></tr></table>';
        echo '<br><br>';
        $i++;
    }

Så kan du udskrive nummeret hvor du vil med echo"Kommentar#: $i";
Avatar billede scriptnet Nybegynder
05. august 2005 - 22:57 #2
Var det virkelig ikke sværer? Nogen gange kan man ikke se skoven for lytter trær.

Hvis du vil have point må du lave et svar.
Avatar billede jaw Nybegynder
05. august 2005 - 22:59 #3
Du har jo udloddet 15 point, hvilket vist er exp's definition på et let spørgsmål, så det må du jo have forventet at det var???

Men anyhoo, glad for at det virker :)
Avatar billede scriptnet Nybegynder
05. august 2005 - 23:24 #4
Ja men jeg troede ikke det var SÅ let :)
Avatar billede jaw Nybegynder
05. august 2005 - 23:25 #5
:)