Avatar billede fjeh Nybegynder
17. juli 2005 - 16:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at åbne at få udført to ting i samme script

Jeg har følgende JS.

...
<script language="JavaScript">
  window.location="1.wmv";
  window.close();
</script>
...

Videon (kun 0,5Mb) bliver fint afspillet, men så går den i stå. Den vil ikke lukke vinduet. Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor vinduet ikke bliver lukket, samt hvad jeg skal gøre for at få afspillet filmen samt lukket vinduet?
Avatar billede olebole Juniormester
17. juli 2005 - 17:42 #1
<ole>

Det kan du ikke ... JavaScript har jo ingen idé om, hvornår filmen er færdig  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
17. juli 2005 - 18:44 #2
Den bliver ikke afspillet fordi du kommer over på en ny side (eller i det her tilfælde til en fil) med window.location. Så stopper udførslen af Javascriptet.
Avatar billede fjeh Nybegynder
18. juli 2005 - 02:59 #3
Ok, det kan jeg godt se. Har I så en idé til hvad jeg så kan gøre for at få det til at virke?
Avatar billede javascript Nybegynder
18. juli 2005 - 03:03 #4
-- i din alm. side hvor du skal til og vise dem ---
<script language="JavaScript">
function afspil(type) {
document.getElementById('afspil').innerHTML = "<iframe src='"+type+".wmp' width=400 heigth=500 frameborder=0></iframe>";
}
</script>
<q onclick="afspil('1');">Afspil film 1!</q>
<br />

<div id="afspil"></div>
Avatar billede javascript Nybegynder
18. juli 2005 - 03:06 #5
-- i din alm. side hvor du skal til og vise dem ---
<script language="JavaScript">
function afspil(type, spilletid) {
document.getElementById('afspil').innerHTML = "<iframe src='"+type+".wmp' width=400 heigth=500 frameborder=0></iframe>";

var ialt = spilletid;

setTimeout("sluk()",ialt);
}
function sluk(){
document.getElementById('afspil').innerHTML = " ";
}
</script>

<!-- 30000 i selve kørslen er lavet i milisekunder, dvs. 30000 giver 30 sekunder! -->

<q onclick="afspil('1','30000');">Afspil film 1!</q>
<br />

<div id="afspil"></div>
Avatar billede olebole Juniormester
18. juli 2005 - 17:09 #6
Nej, den slags er noget rod at time sig ud af. Hvorlang tid tager filmen at hente med lige netop den forbindelse, brugeren sidder med?  :)
Avatar billede fjeh Nybegynder
21. juli 2005 - 14:47 #7
Ja syntes heller ikke det er helt optimalt.

olebole >> det er forskellige bruger der skal se filmen og de har sikkert forskellige forbindelser.

Det jeg vil have den til er følgende: Når der tykkes på et link til filmen, på min hoved side, skal filmen vises og et PHP-script skal blive udført. Dette har jeg forsøgt at lave, ved at åbne et nyt vindue, kører PHP-scriptet, kører filmen med 'window.location' og derefter lukke vinduet med 'window.close', men vinduet vil bare ikke lukke:-(
Avatar billede fjeh Nybegynder
16. august 2005 - 16:19 #8
Lukker spørgsmålet uden svar.
Avatar billede fjeh Nybegynder
16. august 2005 - 16:20 #9
Svar