Avatar billede jvandborg Nybegynder
15. juli 2005 - 07:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XML som data i anden XML

Hej Eksperter.

Jeg er igang med at lave et program til arkivering af XML. I den forbindelse har jeg en XSD der beskriver arkiverings XML'en. Skemaet beskriver data elementer max må være 1000 bytes i længde.

Mit problem er, at den indkommende XML er længere end 1000 bytes og når jeg splitter filen op i 1000 bytes længder, så vil output'et ikke være 'well-formed'.

Er der nogen måde hvorpå, man i XSD'en, kan beskrive, at et element indeholder data der ikke skal tages med i XML-valideringen?

Alternativt har jeg tænkt på at encode den indkomne XML med en standard URL encoding eller Base64. Er der andre encodings der kan anbefales?

Mvh. Jacob
Avatar billede davidchristensen Praktikant
15. juli 2005 - 08:07 #1
Et sprog (XSD) der begrænser sig til kun at kunne validere 1000 byte er et tumbesprog efter min mening.

Men du kan jo altid deffinere hvilke data fra hvilke xml-filer du vil hente, i et xsl-dokument. Et xsl-dokument kan sikkert generere et .xsd-output.

Altså, svaret på dit spørgsmål er en xsl-fil der sortere unødig data fra iht. den request der stilles.
Avatar billede olebole Juniormester
15. juli 2005 - 21:19 #2
<ole>

david78 >> Al respekt for din holdning til en begrænsning i XSD'en, men kunne du ikke begrunde/underbygge den? Så har andre en mulighed for at bedømme, hvem tumpen er  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede jvandborg Nybegynder
17. juli 2005 - 20:28 #3
david78:
XSD bruges til at beskrive opbygningen af et XML-format, e.g. længden af data et element må indeholde. Dvs. at XSD ikke har nogen begrænsning, men beskriver en begrænsning i XML-formatet, der indeholder arkiveringsdata'ene.

Jeg er kommet frem til den konklusion, at jeg er 'tvunget' til at encode de indkommende XML-data, inden de gemmes i arkiverings XML'en.

Mvh. Jacob
Avatar billede davidchristensen Praktikant
19. juli 2005 - 08:56 #4
Undskyld, jeg læste lidt forkert. jeg troede at XSD'en kun kunne beskrive en xml-fil der kun er 1000 byte lang, og dét er jo ikke så langt. og derfor kom jeg til at kalde det for et tumbesprog - men det er det jo slet ik.. sorry :/

(og tænker jeg mig lidt om véd jeg godt hvad XSD er - jeg havde vist bare lagt min hjerne et andet sted den dag..)

Happy regnvejrsdag til alle :)