Avatar billede djpoi Nybegynder
07. juli 2005 - 11:49 Der er 22 kommentarer

OMG Windows fej help

Hey.

Jeg har et stor Windows fej den skriver

[Windows, Kunne ikke starte, Fordi denne fil er beskadiget eller manger:  <Windows-Rod>\system32/ntcskrni.exe]

Vil give 150 Point. hvis i kan help mig .!
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juli 2005 - 11:56 #1
Avatar billede djpoi Nybegynder
07. juli 2005 - 11:58 #2
Hmm..

kan ik finde nooget der inde .S
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2005 - 12:21 #3
Nok ikke du mener filen ntoskernl.exe?

1. Boot op fra din XD cd.
2. Ved et første tilbud om Repair [R] tast r
3. Når den er færdig med at starte, står du i en sort DOS lignende skærm
4. Skift til dit cd-rom drev
5. Skift til mappen i386  =  cd i386

6. Udfør denne kommando
   expand ntkrnlmp.ex_ C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe

7. Tag cd'en ud og skriv exit <Enter>

Det skulle løse problemet. Giv lige en tilbagemelding.
Avatar billede djpoi Nybegynder
07. juli 2005 - 12:41 #4
hva mener du

4. Skift til dit cd-rom drev
5. Skift til mappen i386  =  cd i386

?? der kommet et black skærm frem.
skal jeh skrive cd i386 eller..?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2005 - 12:50 #5
ad 4. Du skal skifte til dit cd-rom drev. Lad os sige det har drevbogstav D, så skriver du d: og taster <Enter>

ad 5. Du skal skrive cd i386 og trykke på Enter tasten

CD betyder her Change Directory = skift mappe og du skal skifte til mappen i386 på XP cd-rom'en.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2005 - 12:54 #6
Ovenstående gælder såfremt du har en Windows XP cd-rom.

Er din XP cd en såkaldt Recovery cd-rom til at genskabe systemet med, som din computer var fra ny af, duer fremgangsmåden ike.
Avatar billede djpoi Nybegynder
07. juli 2005 - 13:06 #7
Oki..
Når jeg kommer ind på [DOS lignende skærm]

hva skal jeg så skrive.

1.?
2.?
3.?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juli 2005 - 13:15 #8
Er jeg helt skævt på den når jeg mener at en repair vil være nok. Alle windows filerne bliver reinstalleret og man får en helt ny installation af windows?
Avatar billede djpoi Nybegynder
07. juli 2005 - 13:22 #9
halifax

expand ntkrnlmp.ex_ C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe

adgang nægtet!!!
Why ?
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2005 - 13:23 #10
boxer - Både Ja og Nej.
En Repair sletter ikke nogen data på disken. Men man risikerer at nogle programmer ikke virker, men også skal reinstalleres, printer måske ligeså. Endvidere skal køres alle Windows Updates igen.

Synes det er volsomt at lave en Repair, når blot én fil mangler eller er beskadiget.
Avatar billede djpoi Nybegynder
07. juli 2005 - 13:31 #11
halifax

expand ntkrnlmp.ex_ C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe

adgang nægtet!!!
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2005 - 13:34 #12
Sorry, der må være en tastefejl (havde ellers kopieret fra et andet site på nettet). Det skal s'følglig være den samme fil begge steder - ntoskrnl.ex_ skal pakkes ud sådan

expand ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 ntoskrnl.exe
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2005 - 13:35 #13
Håber det kommer til at virke. Jeg er først tilbage i aften.  :)
Avatar billede halifax Nybegynder
07. juli 2005 - 13:39 #14
Fundet en anden vejledning på nettet, "Missing or corrupt ntoskrnl.exe file" - viser samme vejledning som skrevet ovenfor
http://www.computerhope.com/issues/ch000646.htm
Avatar billede djpoi Nybegynder
07. juli 2005 - 14:08 #15
Type expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32

virker heller ik :S
Avatar billede djpoi Nybegynder
07. juli 2005 - 14:13 #16
plz.

den siger mappen ik findes ..?

Hmm

hva skal jeh skrive helt.for at kunne få den væk plz plz :*)
Avatar billede boxer Nybegynder
07. juli 2005 - 14:52 #17
du skal ikke skrive "type" men kun: expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32
Avatar billede djpoi Nybegynder
09. juli 2005 - 16:25 #18
Hvordan type ???

Fx ?
Avatar billede djpoi Nybegynder
09. juli 2005 - 16:40 #19
sådan nu har jeh skrivet ( expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 )

så efter det..

så stod der ( \Windows\system\l-intl.nls )

Hva skal jeh så gøre nu ..?
Avatar billede djpoi Nybegynder
09. juli 2005 - 16:44 #20
sådan nu har jeh skrivet ( expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 )

så efter det..

så stod der ( \Windows\system\l_intl.nls )

Hva skal jeh så gøre nu ..?
Avatar billede halifax Nybegynder
10. juli 2005 - 03:07 #21
boxer - 07/07-2005 14:52:26 mangler du at skrive, hvad filen skal hedde i udpakket form (derfor går det galt for dippi)

dippi - Skriv havd der står i parantesen her
( expand d:\i386\ntoskrnl.ex_ c:\windows\system32 ntoskrnl.exe )

forudsat dit cd-rom drev har bogstav d . Ellers skal d udskiftes med det bogstav, dit cd-rom drev har.

Skåret ud i pap forklaring:
Med kommandoen expand skal filen ntoskrnl.ex_ pakkes ud til navnet ntoskrnl.exe. Filen skal pakkes ud fra mappen ...\i386 på XP cd'en til mappen c:\windows\system32

Læg mærke til filnavnet, når den er pakket (ntoskrnl.ex_) og når den er pakket ud med expand (ntoskrnl.exe)
På gr.a den er pakket kan den ikke kopieres med kommandoen ( copy ) men skal pakkes ud med kommandoen ( expand ) - paranteserne skal ikke skrives - og i kommandoen ovenfor angives hvor den skal pakkes ud FRA og hvor den skal pakkes ud TIL.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. januar 2006 - 22:48 #22
Fik vi løst problemet eller.....