Avatar billede bademest Nybegynder
05. juli 2005 - 12:41 Der er 4 kommentarer

Tegning af Hamam/tyrkisk bad

Jeg går og sysler med et projekt om oprettelse af en Hamam/Tyrkisk bad på Nørrebro i København. I denne forbindelse vil jeg forsøge at lave en 3D-illustration over hvordan Hamam'en kunne se ud. Brugervenlighed og præsentation er i denne forbindelse langt vigtigere end mulighederne for at bruge programmet professionelt. Mit spørgsmål lyder ganske enkelt - hvilket program skal jeg kaste mig ud i som absolut nybegynder?
Avatar billede michael-k Nybegynder
07. juli 2005 - 14:45 #1
Blyant og papir, og så en pap model :)

Du laver ikke en 3d model, sådan lige, det tager tid, specielt hvis du skal til at sætte dig ind i programmet først og specielt hvis du aldrig har arbejdet med 3d før. Men er du aligevel frisk så tag et kig på ADT (architectual desktop) der får du meget foræret af de forskellige præ fabrikeret bygge dele, men det ikke nemt at gå til.
Avatar billede bademest Nybegynder
12. juli 2005 - 11:49 #2
OK... Det lyder jo ikke så godt:-( Jeg giver dig points for din venlighed og ikke mindst din ærlighed.
Avatar billede bademest Nybegynder
12. juli 2005 - 11:52 #3
hov... Hvorfor kan jeg ikke give dig points?
Avatar billede michael-k Nybegynder
12. juli 2005 - 15:18 #4
Ahh blyant og papir kan sagtens gå, og det kan sagtens komme til at virke, sådan tegnede man jo i gamle dage, og stadig ser man tegninger lavet i hånden fra vise arkitekter. Jeg sidder og arbejder på et parkeringhus for tiden hvor arkitekten har lavet sine tegninger i hånden.

Så facade, grundplaner, snit og evt detaljer, kan sagtens laves i hånden. Og det faktisk meget sjovt at prøve.

Det gode ved den digitale form er så at du som sagt i det andet indlæg, at du får meget foræret, specielt hvis du også skal til at vise VVS, el og ventilation.

Hvis du mangler yderlig hjælp vedr. hvordan det konkret tegnes må du endelig sige til, så skal jeg gerne være behjælplig :) ellers kan jeg anbefale www.mur-tag.dk hvor du kan hente tegninger i forskellige formater, så du kan se hvordan det ser ud.