Avatar billede sricka Nybegynder
28. juni 2005 - 12:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gruppepolitik komplekst password ændre lokalt

Hej med jer og tak for tidligere hjælp.

Nu har jeg dette problem:
Komplekst password kræves selvom jeg opretter en lokal bruger direkte på en pc. PC'en har været i et domæne med kompleksitetskrav. Den er taget ud af domænet. Jeg kan ikke finde det rigtige sted i gpedit.msc - eller skal jeg finde værktøjet et helt andet sted ?
Der kræves 8 tegn (store og små bogstaver og tal og tegn).
Jeg vil gerne nøjes med 6 tegn og bare små bogstaver f. eks.
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
28. juni 2005 - 13:09 #1
Domain politikker overskriver til enhver en tid lokale politikker, så du skal afmelde computeren domainet, før du kan sætte lokale politikker. Hvis du stadig har prob. med kompleksitet, er den ikke taget ud af domainet ordentligt, eller også har de lokale arvet politikken fra domainet. I dette tilfælde kan du kun sætte lokale politikker, hvis du har XP PRO umiddelbart.
Avatar billede sricka Nybegynder
28. juni 2005 - 13:30 #2
Tak for svaret. PC'en er taget ud af domainet. Den er fjernet fra AD'et og der er kørt gpupdate /force hvorefter pc'en er genstartet. Den kører med XP Pro. Jeg kan bare ikke hitte det rigtige sted at sætte de lokale politikker, der muliggør simple password.
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
28. juni 2005 - 14:46 #3
Nu fulgte der home med til min laptop og har ikke villet investere i pro, så meget havde jeg ikke brug for det, så jeg kender ikke pro's lokale indstillinger særlig godt, kun som del af domæne. Men er det ikke ligesom 2000, under administration, og så administration af computeren?
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
28. juni 2005 - 14:58 #4
Går ud fra du kan oversætte :)

Click on the Performance and Maintenance text, Administrative Tools and then double-click Local Security Policy to start the Management Console for local security policy.
Avatar billede sricka Nybegynder
29. juni 2005 - 11:44 #5
Har prøvet både mmc = management console og gpedit.msc - men ingen af dem virker godt nok. Jeg har kigget i registreringsdatabasen, men fandt helt sikkert ikke det rigtige.
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
29. juni 2005 - 15:26 #6
"ingen af dem virker godt nok", hvad mener du med ikke godt nok?

Du kan sætte lokale indstillinger herinde, og de vil også træde i kraft med det samme. Så må jeg tilstå jeg nok ikke har forstået dig.
Avatar billede sricka Nybegynder
30. juni 2005 - 10:13 #7
Der er ingen af dine svar, der rammer helt i plet. Man skal hente Adminpak.msi fra Microsoft. Heri er der et værktøj der hedder lokal sikkerhedspolitik og herunder kontopolitikker finder du punktet adgangskodepolitik. Heri står de lokale indstillinger. Et af punkterne er : Kompleksitetskrav som man kan aktivere eller deaktivere. Desværre er min XP Pro på dansk og det er ikke altid lige let at gætte, hvad der menes, når det bliver oversat. Jeg ville hellere have en engelsk udgave. Du spørger om jeg kan oversætte - hertil kan jeg svare ja. Men ikke til det en tilfældig oversætter/tolk har fundet på at kalde tingene. Har du f. eks. hørt om et indsætningspunkt ? Det er det vi andre forstår ved en cursor.
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
30. juni 2005 - 20:25 #8
Som sagt har jeg ikke Windows XP pro, og har aldrig sat lokale politikker op på denne, men på mange windows 2000 fx. Prøver at pege i den rigtige retning, så der er måske noget du kan bruge, men det lyder jo som om du har helt check på det. Hvad præcis er så problemet?

- Og indsætningspunkt er ikke musemarkør/cursor, men det punkt du har sat markøren :)