Avatar billede ttx-dexter Nybegynder
27. juni 2005 - 15:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Jeg skal partionere min harddisk hvergang jeg formater. hvorfor!!

Har delt min 300 gb sata HDD op i C-drev 15 gb, og D-drev får resten. Hver eneste gang jeg skal installere windows Xp - har jeg kun mulighed for at installerer på C-drev (127gb)....

Dvs alt mit data på D-drev blir slettet... :/

Efter endt instalation af Windows XP skal jeg så partionere HDD igen... og så hele proceduren igennem igen med partioneringen

Hvorfor? og hvorledes kan man slippe af med det problem??
Avatar billede venturer Nybegynder
27. juni 2005 - 15:44 #1
Det skyldes at den XP du installere ikke er med servicepack. Du bør skaffe en Windows XP CD med "indbygget" SP2, eller du kan lave den selv. Kig på disse to links for at se hvordan.
http://www.thetechguide.com/articles/slipstream.html
http://www.thetechguide.com/win2kbootcd/

Du kan også prøve at bare installere Windows UDEN at formatere C-drevet. Så kan det være det virker når du efterfølgende har fået installeret SP2, men dén kan jeg ikke garantere dig.
Avatar billede ttx-dexter Nybegynder
27. juni 2005 - 18:53 #2
Lyder rimelig sandt! Tak for hjælpen!