Avatar billede tvacn Nybegynder
26. juni 2005 - 22:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

USB drev som netværksdrev

Jeg har købt et IBM USB drev med 40 GB plads, som jeg har tænkt mig at bruge som back up i stil med et netværksdrev med min laptop. Dvs. at jeg "altid" arbejder på netværksdrevet f.eks. P drevet, som så er sat op til at kunne arbejde "off-line" under Win XP.

Det betyder, at ændringer hurtigt synkroniseres mellem laptop'en og netværksdrevet, når jeg kobler på. Men det virker ikke med USB drevet, da laptop'en ser USB drevet som et internt drev.

Hvem har et godt forslag? Hvordan får jeg laptop'en til at se USB drevet som et netværksdrev?
Avatar billede kenp Novice
27. juni 2005 - 10:34 #1
Det k,an du ikke. Ikke uden at forbinde den fysisk til en anden computer også dele den via den.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
27. juni 2005 - 13:21 #2
Der er faktisk lave dreve, specielt til dette formål.. kan ikke huske hvad de hedder..
En ekstern harddisken, som fungerer som en server/netværksdrev, bare ved at du sætter netstikket i dyret..

/theSurfer
Avatar billede kenp Novice
27. juni 2005 - 14:14 #3
Thesurfer -> du tænker på NAS (Network Attached Storage)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
27. juni 2005 - 15:33 #4