Avatar billede robertkirkfraser Nybegynder
26. juni 2005 - 07:22 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Lille kompakt bærbar til skole, men også 3d. Har selv fundet tror

ok, jeg har postet tidligere omkring lille ultra bærbar.
Krav:
min 512 mb ram
12 eller 14 tommer (eller 12 tommer widescren dvs 14)
tynd
seperat grafikhukommelse
Indbygget optisk drev
centrino (naturligvis, intet andet holder)
lang batteri, vægt osv.
Lige nu er jeg hooked på en Asus W3V, men den er ret dyr. (ved godt den kun har 4200 rpm HD, men det tror jeg godt jeg kan leve med)
I princippet kunne jeg ligeså godt købe en mac, powerbook G4 med lidt ekstra ram, som jeg tidligere havde for øjet men gik væk fra pga. lille udbredelse (i ved mht. prg osv).
Alt i alt vil jeg blot vide om der er bedre maskiner jeg kan få for samme penge (ca 14 K), eller er den Asus jeg har luret det bedste valg????
Altså:
jeg vil gerne have en ultra kompakt, men i mine øjne er det en meget tynd, jeg kan godt leve med 12, 14 eller endda 15" skærm, det betyder ikke så meget (men jo mindre jo bedre, hooker barer en ekstern monitor til 12"eren hvis det ender der)
Hjælp!!!
Jeg vil gerne give mange point for nogle der giver sig lidt tid til at undersøge lortet (ud over edbpriser søgefunk)...
Avatar billede donby Nybegynder
26. juni 2005 - 12:32 #1
Ibm Thinkpad X serien. Ibm er godt nok ikke de billigste bærbare, men det er noget virkeligt godt kram. X serien fås helt ned til 1.35 kg med 12 tommer skærm. Jeg smider lige et link til ibm´s hjemmeside her kan du læse specs om begge typer X serie compz
http://www-131.ibm.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=10000001&catalogId=-840&langId=-1&categoryId=2035724

Der er 2 typer, men den der hedder X 41 er nok noget i retning af det du leder efter, ellers ved jeg at medion også laver ultra små bærbare
Avatar billede donby Nybegynder
26. juni 2005 - 14:50 #2
https://www.medionshop.de/?deref=topframe
her er der et par stk med lille skærm og centrino processor. Bla. en tablet pc med drejbar 12.1 tommer touchscreen
Avatar billede donby Nybegynder
26. juni 2005 - 14:50 #3
jeg ville personligt vælge IBM, det er virkeligt godt kram
Avatar billede robertkirkfraser Nybegynder
26. juni 2005 - 15:15 #4
Ok, tak for svaret. Jeg må nok ud og ofre lidt flere penge, og få fat i en IBM, det lyder ikke til man kan gå helt galt i byen med den. Tak, og point til dig.
Avatar billede robertkirkfraser Nybegynder
26. juni 2005 - 15:17 #5
har lidt problemer med at afgive point, men jeg prøver lidt senere igen...
Avatar billede donby Nybegynder
26. juni 2005 - 15:25 #6
tak for det. du markerer bare navnet ved det svar du vil bruge så kommer det nede i boxen, marker navnet i boxen og tryk accepteret svar