Avatar billede robertkirkfraser Nybegynder
24. juni 2005 - 22:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

lille Asus notebook, angående delt ram, og alternativer

Hej eksperter.
Jeg står og skal købe ny bærbar. Det skal være en ultrakompakt og mobil model. Selv har jeg fundet frem til denne:
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM5200N
Mit spørgsmål er nu angående de delte ram til grafikken.

1. Hvor meget vil jeg mærke til dette?

Jeg skal ikke bruge den til spil, men i forbindelse med mit studie bruger jeg illustrator, photoshop, 3d studio max og lignende programmer. Yderligere bruger jeg matematik/beregningsprogrammer, men det kræver vist ikke det helt store fra grafikken.

andre ulemper ved M5A'eren:
maks 768 mb ram
middelmådig batterilevetid med standardbatteri
Er der andet jeg har overset...

2. Er der nogle alternativer?
Har i kendskab til en lignende maskine med nogenlunde samme specifikationer? (Bortset fra ovennævnte ulemper naturligvis)
Avatar billede pallotto Nybegynder
25. juni 2005 - 00:33 #1
Nu har jeg ikke lige kigger så meget på den fra Asus som du omtaler, men jeg ved at zepto.dk laver nogen gode laptop's.

Angånde det med delt grafikkort, det er svært at sige hvor meget du vil komme til at mærke det. Ved ikk om du ved hvad der menes med delt grafikkort?
Men det der menes er at grafikkortet bruger den ram som bundkortet har fået(via ram klosser), det som det gør er at når grafikkortet har sådan en omvej hen til sin ram vil gøre at den bliver langsommere. Rammen på et grafikkort er hurtig og er tæt på chippen som skal bruge det.
Men man vil kunne mærke det lidt hvis det er sådan at du sammenligner med en uden delt grafikkort.

Håber det var et svar du kunne bruge til noget.
Men held og lykke med dit bærbar projekt.
Avatar billede robertkirkfraser Nybegynder
25. juni 2005 - 12:14 #2
Tak for svaret. Er der nogen der kender et alternativ til Asus M5A. Jeg har set på zeptos SL120 (tror jeg er navnet), men den har ikke optisk drev indbygget.
Avatar billede robertkirkfraser Nybegynder
25. juni 2005 - 13:04 #3
villle gerne sende nogle points din vej, men der sker ligesom ikke så meget når jeg trykker accepter, med dit alias i kassen...
Avatar billede pallotto Nybegynder
25. juni 2005 - 15:00 #4
Hmm okay :/
prøv igen, det kan være at eksperten.dk har nogen problemer lige da du prøvede.
Avatar billede robertkirkfraser Nybegynder
25. juni 2005 - 16:39 #5
sådan, nu fik jeg vist afgivet de points tak for hjælpen.