Avatar billede Tage Nybegynder
06. april 2001 - 22:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

RAM og CPU

Hej

Jeg vil gerne opgradere min PC, det er en IBM Aptiva S46 P266 32/4, 2BG

Jeg vil gerne have flere RAM og en større CPU\'er, er der nogle der kan give gode råd ?

Venlig hilsen

Tage

Avatar billede Tage Nybegynder
06. april 2001 - 22:08 #1
Håber der er hjælp
Avatar billede bbs Nybegynder
06. april 2001 - 22:15 #2
Well...

Gå ind på EDBPriser.dk !

Tag et Soltek Socket A bundkort, ligemeget hvilket, når det er Soltek =).

Tag dernæst en Thunderbird eller Duron Proccesser.

Og tilsidst 256 MB ram til 600 kr.

Billig opgradering, til ca. 2-3000 kr. !
Avatar billede jokeboy Nybegynder
06. april 2001 - 22:34 #4
Jeg har tidligere spurgt om det samme, så kig evt under hvilken spørgsmål jeg har stillet.
Avatar billede jokeboy Nybegynder
06. april 2001 - 22:39 #5
jeg har spurgt om bundkort,grafikkort,ram,opgradering - kald mig bare jørgen *s*
Avatar billede zhark Nybegynder
06. april 2001 - 22:46 #6
Den Aptiva (S46) er ikke sådan lige at finde. Jeg er bare lidt nysgerrig, men det er da vist en bærbar og har så intet med det bbs eller jokeboy skriver at gøre!?
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
06. april 2001 - 22:48 #7
bbs>>> Husk lige at sige at han skal have en ny køler også ellers er det sq ik´ særlig sjovt!!!
Avatar billede Tage Nybegynder
06. april 2001 - 23:06 #8
hej zhark: Der er ikke bærbar, den findes på IBM hjemmeside under PC support, det er en type 2142 - S46
Avatar billede Tage Nybegynder
06. april 2001 - 23:08 #9
Hej Jørgen: prøver at se
Avatar billede Tage Nybegynder
06. april 2001 - 23:39 #10
kommentar til jer alle:
Min PC er 3 år gammel, og det er en pentium 2, jeg har talt med flere om mine spørgsmål,også computerfirmaer.
vedr. processer: flere siger at det er umuligt at opgradere, og andre at jeg max kan få 350 MHz.Det skulle også næsten være umuligt at opdrive en 350MHz, til en pentium 2. Det skulle også være meget besværligt, især da det er en IBM maskine. Men kan jeg selv sætte et nyt bundkort i, og vil det passe til maskinen så der ikke opstår problemer.
Avatar billede thrill Nybegynder
07. april 2001 - 09:34 #11
Er det ikke noget med at de stik der skal sættes på et alm. bundkort, altså et ikke-ibm bundkort  ikke passer når man bruger et IBM kabinet ?!

Jeg har selv en 800Mhz Aptiva, og her er alle stik sat sammen i et. (HD LED/Power SW, osv.) Så måske skal du også købe et nyt kabinet.

Bare lige en lille note.
Avatar billede jokeboy Nybegynder
07. april 2001 - 14:59 #12
Til Tagem
Jeg tror at du skal skifte det hele, for jeg har selv haft en aptiva med desktop: jeg skulle skifte det hele da det asusbundkort jeg ville have ikke kunne været i. Det eneste jeg kunne genbruge var grafikkort,diskdrev,cdrom,ram og lydkort.