Avatar billede maabjerg Nybegynder
04. juni 2005 - 18:15 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nogle der gider vudere min første website med shop?

Hej eksperter

Jeg har nu fuldendt min første webshop. Nogle der gider se og vudere den?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
Steffen Maabjerg
Avatar billede maabjerg Nybegynder
04. juni 2005 - 18:16 #1
Hov glemte at skrive webadressen:
www.billigsolv.dk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juni 2005 - 18:43 #2
Hvorfor er der en dropdown ved prisen, når man ikke kan vælge en pris? Og hvorfor skulle man vælge? ;)
Avatar billede hgoldman Nybegynder
04. juni 2005 - 19:00 #3
Det er fordi nogle varer (f.eks. halskæder) kommer i flere længder. Synes du måske det skulle være lavet anderledes?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. juni 2005 - 19:01 #4
Jah, hvis der ikke er noget at vælge imellem, skal man ikke kunne.
Avatar billede maabjerg Nybegynder
04. juni 2005 - 21:20 #5
tak for den, ja der kunne man vel godt lave sådan at hvis antal undervarer eller hvad man nu skal kalde det er: 1, så skal der bare stå en pris istedet for.
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2005 - 10:42 #6
Hvorfor ligger prisen i en select?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2005 - 10:43 #7
hov - den havde erikjacobsen set. :S
Avatar billede hgoldman Nybegynder
05. juni 2005 - 14:14 #8
Nu er siden jo lige startet, men allerede nu er der ca. 60 besøgende pr. dag. Gad vide om nogle af jer andre har erfaringer med webshops om hvad man kan forvente?

Jeg forstår bare ikke hvorfor salget ikke følger med de besøgende. Eftersom jeg kan se en del personer herfra har besøgt siden og der ikke er kommet nogle "alvorlige" reaktioner, må jeg antage at siden i det store og hele er ok.

Jeg har dog overvejet et par mere farverige billeder på forsiden (men som sagt den er lige blevet åbnet).

For at få besøgende bruger jeg google adwords, dmoz, et hav af "webshop link" sider og mange fysiske reklamer som vi er nogle stykker der har delt rundt i Århus. Det har bare ikke givet rigtige resultater indtil nu.

Den eneste store mangel lige nu er at der ikke er noget nyhedsbrev, men det kommer snarest.

Forslag modtages gerne :)
Avatar billede dan_n Nybegynder
05. juni 2005 - 19:19 #9
Selve funktionalitten i webshoppen, syntes fungere udemærket !

Men I skal bestemt bruge lidt mere tid på layout og design.

[ 1 ] Forsiden
Forsiden er ser umildbart meget rodet ud. Dette skyldes bl.a. brugen af både firkantede og afrundende elementer, uden nogen form for sammenhæng.

Samtidig er afstanden mellem underkanten af nyheden og [OM OS & KONTAKT] for stor.
Menuen burde også flugte med kantan af venstre sektionen. Det vil skabe lidt mere harmoni. Lav nogle skjulte linier, og afgrænsnings elementer.

En forsiden skal være overskuelig og simpel. Det syntes jeg ikke jeres lever op til pt. Indholdsmæssig er det super fint, med kontaktoplysninger og visning af nye/mest populære produkt og nyheder, men i skal lige bruge lidt mere tid på opsætningen.

I burde også lavet jeres header logo, som til et link, til forsiden.

[ 2 ] Produkt listeoversigt
Jeres produktoversigt skal i også abejde lidt mere med: fx
http://www.billigsolv.dk/ehandel.php?action=showGroup&gID=2
Det er fint med hveranden række er farvet, men jeres laverstaus grafik er helt mal placeret, det ødelægge alt harmoni. Prøv evt at indsætte den under beskrivelser fx

+---------------+
|              |    Vare nr. A01
|              |    Sølv armbånd med 6 små elefanter.
|              |    Længde - 19 cm
|              |
|              |    Lagerstatus [ ] <- jeres grafik her rød, gul el grøn.
+---------------+

Jeg syntes heller ikke borderen skal være mere end 1 px på jeres lagergrafik, border-bredten på resten af jeres elementer er kun 1, så hvorfor ændre på dette

[ 2 ] Produkt listeoversigt - Navigation
Når man har set jeres produkter igennem og er scrollet ned i bunden, skal man scrolle helt op til toppen igen. Her er en lille detalje, men bestemt et stor irritationsmomen for jeres købere. Placer en [Tilbage til oversigten] i bunden.

Derudover skal i lave jeres overskrift til links:

[ Produkter - Armbånd ]

Produkter burde laves til et link til produktoversigten.

[ 3 ] Indkøbskurv
Når kan "tjekker ud" på man kommer til jeres indkøbskurv, er det en godt ide , det med at man kan følge med i hvorlangt man er ++.

mht til formularen med adresseoplysninger, så skal i bestemt lave formular felterne venstre justeret.

[ 4 ] Kontakt
Lige en lille detalje, lav submit knappen blå så det er ens med [læg i kurv]-knapperne

[ 5 ] Til besøgende
Kan i evt optimere siden ved at lave nogle metatags, optimering af søgeord, Ændre opbygningen fra tabeller til css design mm.

Læs evt mere om søgemaskine optimering her:
http://www.seochat.com

Det med antal køb pr. besøgende er vist lidt svære at svare på. Da dette kan skyldes mange ting, priser, overordnet indtryk af siden (som bliver indtrykke af bl.a. jeres seriøsitet og professionalime osv.) Hvis i har nogle konkurrenter, så se på hvor de gør, deres prisniveau, hvor reklamere de osv. I kan evt reklamere i sammestedet og forsøge at kapre nogle af deres kunder, eller i kan forsøge at finde nogle stedet hvor jeres konkurrenter ikker pt findes og reklame mere der i stedet. Men vigtigst af alt vær kreativ det er ikke altid antallet af reklamekronerne der tæller ?

[alt i alt]
En fin webshop og funktionel webshop, som med lidt design/layout arbejde nok skal blive en succes. Held og lykke med konceptet.
Avatar billede hgoldman Nybegynder
06. juni 2005 - 16:25 #10
Mange tak for din gennemgang. Der er mange gode råd som jeg vil sørge for bliver gjort noget ved.
Avatar billede busschou Praktikant
08. juli 2005 - 08:40 #11
Hvem er HGOLDMAN og hvem er MAABJERG ? Een og samme person? Det er vist ikke tilladt på eksperten
Og Maabjerg >> Du kunne overveje at lukke alle dine åbne spørgsmål :o)
Avatar billede maabjerg Nybegynder
08. juli 2005 - 14:07 #12
Nej vi er ikke samme person.. Maabjerg er jeg.. HGOLDMAN er ham der ejer firmaet Billigsolv.dk...
Avatar billede busschou Praktikant
09. juli 2005 - 04:04 #13
ok så tager jeg det i mig :o)
Men derfor kunne du nu stadig godt overveje lukke de gamle spørgsmål som tilsyneladende er droppet eller løst
Eksempelvis det ene nævnt under din karma :o)