Avatar billede peterlund83 Nybegynder
04. juni 2005 - 16:09 Der er 10 kommentarer

Hvorfor kan jeg pludselig ikke få forbindelse til min Maxtor HD?

Jeg bruger en Maxtor OneTouch 256gb extern harddisk. Jeg har haft den i snart 2 måneder og den har indtil nu fungeret uden problemer. I dag vil den så pludselige ikke forbinde til harddisken, når jeg trykker på den får jeg fejlen:

P:\ is not accessible
The request could not be performed because of an I/O device erro

Harddisken er næste fyldt med vigtig information, så jeg har hårdt brug for hjælp! Jeg bruger Windows Xp Sp2

Bedste hilsner
Peter A. Lund
Avatar billede snabeljan Nybegynder
04. juni 2005 - 16:20 #1
Hey Peter!

Bruger du Firewire, eller USB2

Anyway - prøv at skifte fra den ene til den anden type. Jeg går ud fra at også 256 GB disken har begge interfaces!!? Min 300 GB har ihvertfald begge typer.

/jan
Avatar billede peterlund83 Nybegynder
04. juni 2005 - 16:46 #2
Hej Jan

Nej jeg bruger kun USB2 kom desværre til at købe den uden firewire :(
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juni 2005 - 00:36 #3
Kan du se den i diskhåndtering? Hvis ja - prøv om du kan tildele den et andet drevbogstav.

Ellers prøv fra Enhedshåndtering
At fjerne dit USB.
Begynd med at fjerne rod hubs, dernæst usb controlere.

Genstart computer og lad den installere USB åny.
Avatar billede halifax Nybegynder
05. juni 2005 - 01:08 #4
Der er flere spørgsmål på Eksperten om problem med USB harddiske. Du kan se et af dem her, hvis noget kan hjælpe dig
http://www.eksperten.dk/spm/621541
Fejl på Maxtor Onetouch Easy 250 GB disk
Avatar billede peterlund83 Nybegynder
05. juni 2005 - 15:37 #5
Ja jeg kan godt se den derinde, men kan ikke tildele den et andet bogstave og det virkede heller ikke at fjerne og geninstallere USB'erne. Desværre :(
Avatar billede snabeljan Nybegynder
07. juni 2005 - 20:25 #6
Har du prøvet på en anden pc? Eller på en anden USB port
Avatar billede halifax Nybegynder
11. juni 2005 - 12:37 #7
snabeljan - se lige denne
Eksperten. FAQ http://expfaq.1go.dk/ - især
"Jeg vil gerne deltage i et spørgsmål, hvordan gør jeg?
Hvis du lige har løsningen på problemet, så laver du dit indlæg som et svar.
Hvis du skal have spørgsmålet uddybet, eller bare kommer med et muligt løsningsforslag laver du det som en kommentar."
Avatar billede snabeljan Nybegynder
22. juni 2005 - 19:22 #8
Ja ja - nu ikke så emsig!

Generer det dit øje, at jeg kom til at lave en lille fodfejl?

/snabelhan
Avatar billede snabeljan Nybegynder
22. juni 2005 - 19:28 #9
Peterlund83!

Du kan også prøve at betale dig fra det! En af mine venner har lige med stor succes brugt www.diskhelp.dk

Det kostede dog 2000 x moms...

/jan
Avatar billede halifax Nybegynder
23. juni 2005 - 15:24 #10
Hvilken status vises disken med i DIskhåndtering?

Hvis den vises som RAW = "rå" betyder det at den har tabt oplysninger om partitioner og filtabel.
I så fald anbefales oftest at forsøge at gendanne data med et File Recovery program, eller betale sig fra det hos et eksternt firma som nævnt ovenfor. Lysten til at betale for det afhænger vel af, hvor vigtige filerne er.

Af recovery programmer kan fx. nævnes
www.ontrack.com  -  EasyRecovery og
www.runtime.org  -  GetDataBack

i alle tilfælde kræves at man har ledig plads på en anden disk til at gemme gendannede data på.

snabeljan - Ja, ja - en lille fodfejl kan sagtens accepteres. Det var blot ment sm en venlig henvisning.  :)