Avatar billede wolan Nybegynder
26. maj 2005 - 11:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Start af program ved systemnedlukning

Det lyder lidt selvmodsigende, men jeg har brug for at starte et program, når/før mine brugere lukker deres pc ned.

Jeg kan ikke finde denne valgmulighed i opgavestyringen (vel egentlig logisk nok), men er der nogen der véd, hvad jeg kan gøre?

Helt konkret drejer det sig om et lille program til at styre flextider med.

Vh Wolan
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. maj 2005 - 11:14 #1
Er disse nedlukningstider ikke i loggen ? ?

for så kunne du extracte dem derfra.
Avatar billede wolan Nybegynder
26. maj 2005 - 11:46 #2
Jo det kunne jeg nok. Men det drejer sig ikke om hvornår PC'en er tændt eller slukket. Det drejer sig om at stemple en tid ind i en lokal database, uafhængigt af om brugerens arbejdsstation er slukket eller ej. Derfor har jeg brug for at applikationen startes op når brugeren "normalt" lukker arbejdsstationen for at gå hjem. Det er kun tænkt som en funktion for at brugeren husker at stemple ud.

/wolan
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2005 - 13:03 #3
Start >Kør
Tast gpedit.msc
Klik Ok

Naviger til: Computerkonfiguration >Windows-indstillinger >Scripts (Start/Lukning).
I højre side: Dobbeltklik på Luk computeren.
Klik Tilføj.
Browse dig frem til dit program.

:-)
Avatar billede wolan Nybegynder
26. maj 2005 - 14:21 #4
Topfint!!

Det fungerer præcist som jeg havde tænkt det - perfekt.

Kan man lægge extra point i for hurtigt svar.......

/wolan
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. maj 2005 - 19:52 #5
Nej - 200 er max.