Avatar billede mr-mycom Nybegynder
24. maj 2005 - 13:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med slice, og så i dreamweaver mere

Ja, jeg har lacvet mit eget personlige site, eller det vil sige designet til det. Så skal jeg så slice det ud (laver det i photoshop), og jeg har en "textboks" inde i midten, hvor der selvfølgelig skal stå eks. nyheder osv. Men den tekstbox, vil jeg gerne have sådan at man kan scrole ned i den, altså, at det ikke er hele siden man scroler på, hvordan faen gør jeg det.! Sig til hvis i ikke forstår..!?

Mr-MyCom
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
24. maj 2005 - 13:16 #1
http://frip.dk/mycom/index.jpg <-- Her er illustreret lidt hvad jeg mener
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2005 - 13:33 #2
Hhvis du slicer den så det bare er det inderste af den boks du har der ksal scrolle, så kan du oprette en <div></div> derinde, denne kan du så sætte til en vis højde og hvis den overskrider denne skal man kunne scrolle.
Avatar billede Hald Praktikant
24. maj 2005 - 13:43 #3
det kræver bare en iframe, det er meget nemt! ;-)

har du arbejdet i frames før?

<IFRAME
    NAME="iframe"
    SRC="indhold.html"
    WIDTH=150 HEIGHT=150
    FRAMEBORDER=0
    >
Din browser understøtter ikke frames, seriøst den er gammel!
</IFRAME>

resten må du selv lige læse dig til med disse udemærkede guides:

http://www.idocs.com/tags/frames/frames_tagsupp_20.html
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2005 - 13:52 #4
Du behøver ikke inkluderer en html fil, du kan brug div som jeg skrev.

<table width="200" height="200"><tr><td valign="top">
<div id="Layer1" style="position:absolute; width:190px; height:200px; z-index:1; overflow: scroll;">
din tekst
</div>
</td></tr></table>
Avatar billede Hald Praktikant
24. maj 2005 - 14:05 #5
hmm jeg har aldrig lavet det sådan, vil lige teste det engang.. er det godt?
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
24. maj 2005 - 16:09 #6
Til cyberzdk: Nej jeg har aldrig arbejdet i frames før. Men det er jo sådan jeg gerne vil have et tekstfelt derinde, problemet er det her: http://frip.dk/mycom/text.JPG den laver noget hvid baggrund..:S:S:S Jeg fatter så meget nada..!
Avatar billede Hald Praktikant
25. maj 2005 - 14:12 #7
det er fordi at billedet ligger inde i tabellen som et billede, du skal se egenskaber for billedet, plejer vist at højreklikke for det, og så se stien til billedet...

den kopiere du så, og sletter billedet.

Nu skal du så sætte din markør/cursor i den tabel, og så kan du få nogle options frem omkring baggrunden, der skal du sætte stien ind til det billede der var der før, så kan du sætte indhold ind ovenpå baggrunden.

Jeg ved ikke om/hvordan man kan lave tekstfelter gennemsigtige, men det kan man sikkert..
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
25. maj 2005 - 14:23 #8
cyberzdk det har jeg prøvet, men synes ikke helt det vil virke..:/ Den laver nogle meget mærkelige ting..:S
Avatar billede Hald Praktikant
26. maj 2005 - 07:12 #9
Jeg er ik så god til at beskrive det, da jeg ik har haft det lavet "forkert" såå.. men du kan maile det til mig på cyberz@symbicon.dk så kan jeg rette det til, og skrive en løsning herinde. Så bliver det vist håndteret korrekt :-)
Avatar billede mr-mycom Nybegynder
18. juni 2005 - 11:10 #10
Jeg fandt ud af det ved hjælp af at lave lidt om på slices i Photoshop. Men tak for hjælpen, især til cyberzdk
Avatar billede Hald Praktikant
23. juni 2005 - 08:08 #11
det var så lidt, tak for points, du har min mail hvis du skal ha' hjælp til hjemmesider en anden gang.